dc.contributor.author | Dahle, Margunn Serigstad | |
dc.contributor.author | Hodøl, Hans-Olav | |
dc.contributor.author | Kyrkjebø, Trude | |
dc.contributor.author | Økland, Øyvind | |
dc.date.accessioned | 2023-01-19T09:14:38Z | |
dc.date.available | 2023-01-19T09:14:38Z | |
dc.date.created | 2023-01-18T14:47:12Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Dahle, M. S., Hodøl, H. - O., Kyrkjebø, T. & Økland, Ø. (2022). Barns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehage og hjem – et forsømt område?. Prismet, 73 (4), 279-296. | en_US |
dc.identifier.issn | 2535-311X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3044499 | |
dc.description.abstract | Artikkelen utforsker barns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehagen og barnets hjem. På bakgrunn av en kartlegging av foreldres holdninger til barnehagens rolle når det gjelder 4–6-åringers skjermbruk, diskuteres samarbeidet mellom barnehage og hjem, i lys av danningsoppdraget og med mediepedagogikk som ramme.
Studien synliggjør at barnehagen må være tettere på barns skjermbruk, som integrert del av samarbeidet med foreldrene. Ved å se barns skjermbruk som et felles anliggende, kan temaet være et moment som styrker dette samarbeidet, til barnets beste. Med forankring i danning som en kjerneoppgave i barnehagens virksomhet, synes dette å være en tematikk som bør få økt oppmerksomhet. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | IKO - Kirkelig pedagogisk senter | en_US |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehage og hjem – et forsømt område? | en_US |
dc.title.alternative | Barns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehage og hjem – et forsømt område? | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © 2022 The Author(s) | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.source.pagenumber | 279-296 | en_US |
dc.source.volume | 73 | en_US |
dc.source.journal | Prismet | en_US |
dc.source.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.5617/pri.10091 | |
dc.identifier.cristin | 2109571 | |
cristin.qualitycode | 1 | |