Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRolfhamre, Robin
dc.contributor.authorAntun, Kristine Rivenes
dc.date.accessioned2022-09-21T16:24:50Z
dc.date.available2022-09-21T16:24:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:107893676:22373719
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3020385
dc.description.abstractI denne masteroppgåva tek eg føre meg fløytestudentar i Noreg sine erfaringar og kunnskap om belastningsskadar relatert til deira instrumentutøving. For å samla data til dette prosjektet har eg intervjua 4 fløytestudentar, og gjennom samtalar har eg fått innsyn i deira erfaringar og tankar rundt temaet. Eg har også distribuert ei spørjeundersøking til alle fløytestudentane i Noreg. I oppgåva kartlegg eg førekomsten av skadar og antekne utløysande årsaker blant fløytestudentar i Noreg. I tillegg avdekker eg smerte/skadelokasjon så vel som skadeførebyggande metodar, smertehandteringsteknikkar og behandlingsformer som fløytestudentane har erfaring med. Eg har forsøkt å avdekka kunnskapen og/eller kunnskapshola deira, og undersøkt kor stort fokus handtering og førebygging av skadar har hatt i instrumentalpedagogikken i alle ledd av opplæringa. Oppgåva er delt inn i to hovuddelar, der eg i fyrste del kartlegg utbreiinga av skadar, årsaker, førebygging, og behandling av belastningsskadar blant fløytestudentar, og drøfter dette i lys av liknande studiar gjennomført i andre land. I den andre delen klårgjer eg informasjonsflyten og vidareføringa av kunnskap som informantane og respondentane har erfart i si opplæring. Eg diskuterer desse funna opp mot pedagogen si profesjonsforståing, identitetsdefinering og sjølvoppfatta mandat. Eg reflekterer også over utveksling av erfaringar innbyrdes i studentgruppa, og mellom studentar og lærarar. Eg drøftar òg mogelege vidare tiltak for å redusera førekomsten av belastningsskadar blant fløytistar. I oppgåva argumenterer eg særleg for naudsynet av større fokus på skadeførebygging i alle trinn av instrumentalopplæringa. Funna frå forskinga mi viser at det er stor utbreiing av skadar blant fløytestudentane i Noreg, og dei viser kva metodar studentane har teke i bruk for å handtera skadane. Det er for lite medvit rundt førebyggande metodar i undervisning, og dette ser vi igjen i utbreiinga av skadar. Meir kunnskap og større fokus på skadeførebygging er etterlengta av fløytestudentane i Noreg. In this master’s thesis I will consider the experiences and knowledge of flute students in Norway regarding playing related injuries and pain. To gather data for this project, I interviewed four flute students, and through conversations I received an insight into their experiences and thoughts surrounding this subject. In addition to the interviews, I created an online survey, and distributed it to all the flute students in Norway. In this thesis, I map the incidences of pain and injury among the flute students, as well as their self-assumed causes of injury. Subsequently I uncover and consider pain sites, preventive measures, pain manging techniques and medical treatments. I have inspected the knowledge and/or knowledge gaps of the flute students and examined to which extent pain and injury prevention had been included in every step of the flutists training. My thesis is divided into two main parts. In the first part I discuss the prevalence of injuries, assumed causes, preventive measures, and treatments, and compare the data I have gathered to similar studies conducted in other countries. In the second part I reflect upon the flow of information and the knowledge exchange that the informants and respondents have experienced in their training. I discuss these findings in light of the teacher or professor’s pedagogical philosophies, definitions of identity and self-proclaimed mandate as a pedagogue. I will also discuss the communication of experiences among students, and between students and professors. I consider further measures to reduce playing related injuries in flutists. In this thesis I argue the importance of educating flute students about injury prevention methods in every stage of training. The results from my research showed a high prevalence of injuries and pain among the flute students in Norway, and uncovered methods for managing such injuries. There is a lack of knowledge surrounding this subject which is a risk factor for injuries and playing-related pain. The flute students in Norway request more information and education regarding injury prevention when playing their instruments.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleFløytistar og belastningsskadar: Kva erfaringar og kunnskap har fløytestudentar i Noreg om førebygging og handtering av belastningsskadar?
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel