Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorTrond Arntzen
dc.contributor.advisorMagnus Thunes Jensen
dc.contributor.authorEirik Arthur Hansen
dc.date.accessioned2022-07-20T16:23:15Z
dc.date.available2022-07-20T16:23:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:109975712:23982377
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3007334
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractSummary The following is a study of the process of producing a short film shot in 360 degrees. The idea of the project was that it would be familiar and yet completely foreign. Coming from a background in filmmaking in the traditional sense, I became curious about the idea of shooting in 360-degrees as opposed to shooting straight on with conventional cameras. I approached this challenge by conceptualizing a plot that took advantage of visualizing 3D space. Shooting in 360-degrees meant that I always had to be aware of every angle. I set the story of my film inside of a boathouse and placed the actors around a table. I was inspired by Hugo Keijzer’s 360- degree short film “The Invisible Man” in terms of the similar mise-en-scène and character placements. My story is very character driven, and the viewer can never watch all of actors at the same time; in this way I could add small but significant details/actions that drive the story forward. Thus, the viewer has the chance to get a greater reward from noticing more details each time they rewatch the film. Sammendrag Det følgende er om å produsere en film som ble innspilt i 360 grader. Tanken bak prosjektet var at det skulle virke kjent og samtidig ukjent. Som noen med filmbakgrunn i tradisjonell stand, har jeg blitt nysgjerrig å filme i 360 grader enn med konvensjonelle kameraer tilpasset til flate skjermer. Jeg begynte å forestille en handling som tok nytte for 3 dimensjonal rom. Handlingen tar for seg i ei sjøbu og skuespillerne er plassert rundt et bord. Jeg var inspirert av Hugo Keijzer’s 360-graders kortfilmen «The Invisible Man» når det gjaldt mise-en-scène og skuespillplassering. Min fortelling er svært karakterdrevet, og seeren kan aldri se på alle skuespillerne samtidig. Da kunne jeg legge til små men betydningsfulle detaljer/handlinger som får historien i gang. Dermed kan seeren bli mer belønnet ved å se filmen flere ganger for å oppdage hver detalj.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleDirect Your Attention: On 360-degree Film Narratives
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel