dc.description.abstract | Summary
The following is a study of the process of producing a short film shot in 360 degrees. The idea
of the project was that it would be familiar and yet completely foreign. Coming from a
background in filmmaking in the traditional sense, I became curious about the idea of shooting
in 360-degrees as opposed to shooting straight on with conventional cameras. I approached this
challenge by conceptualizing a plot that took advantage of visualizing 3D space. Shooting in
360-degrees meant that I always had to be aware of every angle. I set the story of my film inside
of a boathouse and placed the actors around a table. I was inspired by Hugo Keijzer’s 360-
degree short film “The Invisible Man” in terms of the similar mise-en-scène and character
placements. My story is very character driven, and the viewer can never watch all of actors at
the same time; in this way I could add small but significant details/actions that drive the story
forward. Thus, the viewer has the chance to get a greater reward from noticing more details
each time they rewatch the film.
Sammendrag
Det følgende er om å produsere en film som ble innspilt i 360 grader. Tanken bak prosjektet
var at det skulle virke kjent og samtidig ukjent. Som noen med filmbakgrunn i tradisjonell
stand, har jeg blitt nysgjerrig å filme i 360 grader enn med konvensjonelle kameraer tilpasset
til flate skjermer. Jeg begynte å forestille en handling som tok nytte for 3 dimensjonal rom.
Handlingen tar for seg i ei sjøbu og skuespillerne er plassert rundt et bord. Jeg var inspirert av
Hugo Keijzer’s 360-graders kortfilmen «The Invisible Man» når det gjaldt mise-en-scène og
skuespillplassering. Min fortelling er svært karakterdrevet, og seeren kan aldri se på alle
skuespillerne samtidig. Da kunne jeg legge til små men betydningsfulle detaljer/handlinger som
får historien i gang. Dermed kan seeren bli mer belønnet ved å se filmen flere ganger for å
oppdage hver detalj. | |