Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPaulsen, Rebecca
dc.date.accessioned2021-11-02T09:36:48Z
dc.date.available2021-11-02T09:36:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationPaulsen, R. (2021) Ja, det betyr noe hvem som underviser oss : En studie av hvordan (mis)matching av personlighetstype mellom foreleser og student kan påvirke studentens trivsel og forståelse (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2827205
dc.descriptionMaster's thesis in Innovation and knowledge development (ME513)en_US
dc.description.abstractVår personlighet og den vi er spiller inn på atferden vår både i ulikesituasjoner og i samspill med andre, og påvirker dermed våre daglige liv. Dette bidrar til at forskning på mellommenneskelige samspill basert på personlighetstype er viktig. Trivselen og forståelsen til studenter er avgjørende for selve utdanningskvaliteten, og opplevd trivsel og forståelse kan derfor være svært viktig for å sikre individene i undervisningssituasjoner. Derfor vil en (mis)match av personlighetstype mellom foreleser og student kunne spille en rolle, men her er problemet at man ikke vet hvordan (mis)matching av personlighetstype mellom foreleser og student kan påvirke studentens trivsel og forståelse. En match mellom foreleser og student innebærer at personlighetstypen er lik, mens en mismatch innebærer at personlighetstypen er ulik. Det overordnede forskerspørsmålet som skal besvares er: «Hvordan kan (mis)matching av personlighetstype mellom foreleser og student påvirke studentens trivsel og forståelse?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Agderen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectME513en_US
dc.titleJa, det betyr noe hvem som underviser oss : En studie av hvordan (mis)matching av personlighetstype mellom foreleser og student kan påvirke studentens trivsel og forståelseen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holder© 2021 Rebecca Paulsenen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260::Personlighetspsykologi: 264en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber80en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal