Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFatland, Hege
dc.date.accessioned2021-10-28T12:11:57Z
dc.date.available2021-10-28T12:11:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationFatland, H. (2021). Influensernes verden. En kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin innholdsmarkedsføring på Instagram (Master´s thesis). University of Agder, Kristiansanden_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2826320
dc.descriptionMaster´s thesis in Social Communication (KOM501)en_US
dc.description.abstractDenne masteroppgaven er en kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin bruk av innholdsmarkedsføring på sosiale medier-kanalen Instagram. Formålet med studien er å gi et bilde på hvordan denne formen for innholdsmarkedsføring fungerer blant influensere i 2021. Oppgaven ser på hvor ofte innholdsmarkedsføringen forekommer, hva som kjennetegner den og hvilket engasjement mottakerne viser for dette. Studien kan gi oss bedre innsikt i hvordan influensere promoterer sponsede produkter og tjenester i samarbeid med kommersielle aktører. Den kvantitative innholdsanalysen tar utgangspunkt i relevant teoretisk rammeverk og tidligere forskning på temaene innholdsmarkedsføring, influensere og sosiale medier. Resultatene fra studien viser blant annet at vi finner innholdsmarkedsføring i en tredjedel av innleggene fra influensere på Instagram. De er selv avbildet svært ofte i innholdsmarkedsføringen de publiserer. Ved å bidra med autentisk, kreativ og inspirerende markedsføring klarer de å holde på interessen for sin bestemte følger gruppe selv med en betydelig del promotering av andre merkevarer. Influenserne benytter kanalen til å markedsføresponsede produkter, sine egne eide merkevarer og kolleksjoner som er produsertei nært samarbeid med andre merkevarer. Analysen gir innsikt i hvordan influensere klarer å formidle markedsføring samtidig som de viser en ekte, personlige side av seg selv.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Agderen_US
dc.subjectKOM501en_US
dc.titleInfluensernes verden. En kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin innholdsmarkedsføring på Instagramen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holder© 2021 Hege Fatlanden_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310en_US
dc.source.pagenumber101en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel