• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Fine Arts
  • Department of Popular Music
  • Master's theses in Music Performance
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Fine Arts
  • Department of Popular Music
  • Master's theses in Music Performance
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En analyse av Betsy Jolas' Épisode 1 for fløytesolo en studie av uakkompagnert musikk for fløyte med fokus på interpretatoriske utfordringer

Øvrebø, Daniel Henry
Master thesis
Thumbnail
View/Open
MUK500-1 2014 Høst Masteroppgave Daniel Henry Øvrebø.pdf (2.043Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/278232
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master's theses in Music Performance [164]
Abstract
Det er ikke alltid at komponister opplever anerkjennelse utenfor sine egne landegrenser. Betsy Jolas

har en solid posisjon i det franske musikklivet i etterkrigstiden, men kjennskap til hennes musikk er

ellers i Europa forbeholdt spesielt interesserte.

I denne oppgaven har jeg undersøkt Jolas' Épisode I for uakkompagnert fløyte. Dette er et nokså

tidlig verk, men det viser tydelige tegn på en eklektisk og original stil. Hovedvekten har vært å se

nærmere på hvilke elementer som er nødvendige for en omfattende forståelse av stykket. Jeg har

kartlagt de musikkhistoriske og stilmessige innflytelsene som har preget komponisten og utarbeidet

en analyse. Ettersom tradisjonelle musikalske elementer som tonalitet, melodikk og tradisjonell

satsform er fraværende, har jeg i analysen fokusert på hvilke utfordringer utøveren møter i løpet av

innstuderingsprosessen.

Stikkord: Jolas, fløyte, interpretasjon, analyse, Épisode I, serialisme, 1900-tallet

Not every composer enjoys recognition beyond the borders of their own countries. Betsy Jolas

occupies a firm position in french post-war music life, but elsewhere in Europe, attention to her

music is reserved for people with a special interest.

This thesis examines Jolas' Épisode I for unaccompanied flute. Although a relatively early work, it

nevertheless shows clear traits of an eclectic and original style. My main intent has been to explore

the components that constitute a comprehensive understanding of the piece. I have identified the

historical and stylistic influences on the composer, and have done an analysis. Since traditional

musical elements such as tonality, melody and conventional form are absent, I have centered my

analysis around the challenges met by the interpreter during the study process.

Key words: Jolas, flute, interpretation, analysis, Épisode I, serialism, 20th century
Description
Masteroppgave musikk- Universitetet i Agder, 2014
Publisher
Universitetet i Agder ; University of Agder

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit