Barnehagen og profesjonelle læringsfellesskap : I hvilken grad arbeides det med profesjonelle læringsfellesskap i barnehagene i Kristiansand, og finner vi variasjon mellom barnehagene?
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2727542Utgivelsesdato
2020Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Strand-Brunvatne, G. (2020) Barnehagen og profesjonelle læringsfellesskap : I hvilken grad arbeides det med profesjonelle læringsfellesskap i barnehagene i Kristiansand, og finner vi variasjon mellom barnehagene? (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand.Sammendrag
Barnehagene i Norge skal være lærende organisasjoner der hele personalet skal involveres for å bygge kompetanse slik at barnehagetilbud blir av god kvalitet. Denne oppgaven handler om organisasjonsutvikling og ser på hvordan Kristiansand kommune, gjennom læring og utvikling av profesjonelle læringsfellesskap, skal utvikle barnehagene for å imøtekomme krav om at de skal være rustet til å møte nye krav og utfordringer. Med bakgrunn i at barnehagen skal være et profesjonsfaglig fellesskap er problemstillingen for oppgaven, «I hvilken grad arbeides det med profesjonelle læringsfellesskap i barnehagene i Kristiansand, og finner vi variasjon mellom barnehagene?»
Beskrivelse
Master's thesis in Management (ORG917)