Elevvurdering i samfunnskunnskap : En studie av forekomsten av ulike vurderings- og tilbakemeldingsformer i videregående skole
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2727069Utgivelsesdato
2020Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Olsvik, C. (2020) Elevvurdering i samfunnskunnskap : En studie av forekomsten av ulike vurderings- og tilbakemeldingsformer i videregående skole. (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand.Sammendrag
Dette forskningsprosjektet tar for seg forekomsten av ulike vurderings- og tilbakemeldingsformer i fellesfaget samfunnskunnskap. Bakgrunnen for valget av denne tematikken er at det ikke er særlig mye fagspesifikk og nasjonal forskning på området, i tillegg til at elevvurdering er et personlig interesseområde for meg. Problemstillingen jeg har utarbeidet for oppgaven er: «Hva kjennetegner lærernes bruk av og erfaringer med vurderings- og tilbakemeldingsformer i samfunnskunnskap, og hvordan opplever elevene vurderingspraksisen?» Videre stiller jeg forskningsspørsmålet: «Hvordan er samsvaret mellom teori om og retningslinjer for læringsfremmende vurdering og faktisk vurderingspraksis i faget?»
Beskrivelse
Master's thesis in Social science (SV505)