dc.contributor.author | Olsvik, Cathrine | |
dc.date.accessioned | 2021-02-10T08:48:49Z | |
dc.date.available | 2021-02-10T08:48:49Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Olsvik, C. (2020) Elevvurdering i samfunnskunnskap : En studie av forekomsten av ulike vurderings- og tilbakemeldingsformer i videregående skole. (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2727069 | |
dc.description | Master's thesis in Social science (SV505) | en_US |
dc.description.abstract | Dette forskningsprosjektet tar for seg forekomsten av ulike vurderings- og tilbakemeldingsformer i fellesfaget samfunnskunnskap. Bakgrunnen for valget av denne tematikken er at det ikke er særlig mye fagspesifikk og nasjonal forskning på området, i tillegg til at elevvurdering er et personlig interesseområde for meg. Problemstillingen jeg har utarbeidet for oppgaven er: «Hva kjennetegner lærernes bruk av og erfaringer med vurderings- og tilbakemeldingsformer i samfunnskunnskap, og hvordan opplever elevene vurderingspraksisen?» Videre stiller jeg forskningsspørsmålet: «Hvordan er samsvaret mellom teori om og retningslinjer for læringsfremmende vurdering og faktisk vurderingspraksis i faget?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | University of Agder | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | SV505 | en_US |
dc.title | Elevvurdering i samfunnskunnskap : En studie av forekomsten av ulike vurderings- og tilbakemeldingsformer i videregående skole | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.rights.holder | © 2020 Cathrine Olsvik | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.source.pagenumber | 104 | en_US |