Student + Praksisveileder = Læring : En kvalitativ studie om studentenes opplevelse av praksisveilederes påvirkning på egen læring i praksis
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2727042Utgivelsesdato
2020Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Elvebråten, E.H. (2020) Student + Praksisveileder = Læring : En kvalitativ studie om studentenes opplevelse av praksisveilederes påvirkning på egen læring i praksis. (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand.Sammendrag
Denne oppgaven skildrer sosionomstudenters opplevelse av læring i praksis, og praksisveilederes betydning for deres læring. Fokuset rettes derfor mot studentenes oppfatning, og maler et bilde over hvilke aspekter de tenker har vært essensielle i deres praksisperiode. Oppgavens empiri er basert på to fokusgruppeintervjuer med tre studenter i den ene gruppen og fire studenter i den andre. Disse, totalt syv, studentene har bidratt til å tydeliggjøre hvilke faktorer som er viktige hos praksisveiledere for å fremme studentenes læring i praksis, samt hva som kan fungere som hinder. Hensikten med oppgaven er å belyse nettopp disse aspektene, og for å bidra med viktige funn rundt dette temaet.
Beskrivelse
Master's thesis in Sociology and social work (ME522)