dc.contributor.author | Lund, Andreas Bang | |
dc.date.accessioned | 2020-10-22T12:41:34Z | |
dc.date.available | 2020-10-22T12:41:34Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Lund, A. B. (2020) Fagfornyelsens legitimering : En analyse av styringsdokumenter og høringsinnspill til ny læreplan i samfunnskunnskap (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2684523 | |
dc.description | Master's thesis in Social science (SV505) | en_US |
dc.description.abstract | Denne oppgaven retterett kritisk blikk på de politiske aspektene ved fagfornyelsen og tar utgangspunkt i hvordan læreplanens formål og kunnskapsområder legitimeres. Oppgaven avgrenser seg til samfunnskunnskap og ser på utformingsprosessen til ny læreplan som blir iverksatt høsten 2020.Studien baserer seg på en innholdsanalyse av et utvalg offentlig tilgjengelig dokumenter. Dokumentene omfatter NOUer, en Stortingsmelding, høringsinnspill, retningslinjer og andre dokumenter som omhandler fagfornyelsen. Hovedfokuset innretter seg på konstruksjonen av innholdet i læreplanen, og hvordan dette blir legitimert. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | University of Agder | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | SV505 | en_US |
dc.title | Fagfornyelsens legitimering : En analyse av styringsdokumenter og høringsinnspill til ny læreplan i samfunnskunnskap | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.rights.holder | © 2020 Andreas Bang Lund | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242 | en_US |
dc.source.pagenumber | 89 | en_US |