Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLund, Andreas Bang
dc.date.accessioned2020-10-22T12:41:34Z
dc.date.available2020-10-22T12:41:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationLund, A. B. (2020) Fagfornyelsens legitimering : En analyse av styringsdokumenter og høringsinnspill til ny læreplan i samfunnskunnskap (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2684523
dc.descriptionMaster's thesis in Social science (SV505)en_US
dc.description.abstractDenne oppgaven retterett kritisk blikk på de politiske aspektene ved fagfornyelsen og tar utgangspunkt i hvordan læreplanens formål og kunnskapsområder legitimeres. Oppgaven avgrenser seg til samfunnskunnskap og ser på utformingsprosessen til ny læreplan som blir iverksatt høsten 2020.Studien baserer seg på en innholdsanalyse av et utvalg offentlig tilgjengelig dokumenter. Dokumentene omfatter NOUer, en Stortingsmelding, høringsinnspill, retningslinjer og andre dokumenter som omhandler fagfornyelsen. Hovedfokuset innretter seg på konstruksjonen av innholdet i læreplanen, og hvordan dette blir legitimert.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Agderen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectSV505en_US
dc.titleFagfornyelsens legitimering : En analyse av styringsdokumenter og høringsinnspill til ny læreplan i samfunnskunnskapen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holder© 2020 Andreas Bang Lunden_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242en_US
dc.source.pagenumber89en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal