Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEmanuelsen, Mette Christine
dc.date.accessioned2020-10-21T07:33:11Z
dc.date.available2020-10-21T07:33:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationEmanuelsen, M. C. (2020) SSHF, mediene og omdømme : En kvantitativ innholdsanalyse med vekt på hvordan foretaket og lederne fremstår i mediene (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2684057
dc.descriptionMaster's thesis in Management (ORG917)en_US
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om SSHF, lederne, mediedekningen og omdømme. Det norske helsevesen har gjennom de siste tiårene gjennomgått flere reformer for å tilpasse seg samfunnsutviklingen. Jeg vil i denne masteroppgaven starte med å ta leseren med på en historisk reise gjennom de mest sentrale deler av denne reformutviklingen. Dette skal være med å gi en opplevelse av hvordan ting henger sammen, samt en bedre helhet og forståelse for hva oppgaven handler om. Jeg vil så gi en innføring i teori rundt temaene organisasjons-, ledelse-, omdømme- og medieteori. Modellen til Parsons har inspirert blant annet Strand (2007) i relasjon til studier av ledelse. Utgangspunktet til Torodd Strand er at ledere blir ansvarliggjort i forhold til resultat og må tilse at organisasjoner ivaretar Produksjonsfunksjonen, Administrasjonsfunksjonen, Integratorfunksjonen og Entreprenørfunksjonen, heretter forkortet til PAIE. Jeg vil så presenterer ulik metodeteori for å forklare hvordan jeg har valgt å tilnærme meg forskningsspørsmålene. Som forsker står man overfor mange valg når det gjelder metode. Til slutt i metodekapittelet presenterer jeg hvordan det empiriske materialet er bearbeidet, strukturert og klargjort for analyse.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Agderen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectORG917en_US
dc.titleSSHF, mediene og omdømme : En kvantitativ innholdsanalyse med vekt på hvordan foretaket og lederne fremstår i medieneen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holder© 2020 Mette Christine Emanuelsenen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242en_US
dc.source.pagenumber111en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal