Browsing Master's theses in Advanced Teacher Education by Author "Cameron, David Lansing"
Now showing items 1-7 of 7
-
Bruk av tvang og makt
Elisabeth, Johnsen (Master thesis, 2024)Hensikten med studien er å utforske bolig- og skoleansattes erfaringer med og forståelse av bruk av tvang og makt ovenfor elever med psykisk utviklingshemming. Har følgende problemstilling: Hvordan forstår og erfarer ansatte ... -
Diagnosen har gitt meg mer selvtillit til å gjøre det jeg tror på, tro på det jeg gjør
Stulien, Solveig Licastri (Master thesis, 2023)I de fleste tilfeller oppstår symptomene på ADHD i barndommen, og tilstanden kan påvirke individets fungering videre i voksenlivet (Quinn & Madhoo, 2014). Mange kvinner får diagnosen i voksen alder, og dette er fordi de ... -
Elever med cerebral parese i ordinære videregående skoler: En kvalitativ studie om tidligere elever med cerebral parese sine forståelser og konstruksjoner av måten de ble ivaretatt i den ordinære videregående skolen.
Mathiassen, Solveig Eline (Master thesis, 2022)Konvensjonen om rettighetene til personer med funksjonsnedsettelser (CRPD) skal sikre personer med funksjonsnedsettelser tilgang på tilrettelagt undervisning tilpasset den enkeltes behov i det miljøet som gir størst faglig ... -
Hjelpeapparatets ivaretakelse av foreldre til barn med Tourettes syndrom
Larsen, Kamilla Løvjomås (Master thesis, 2022)Formålet med denne studien var å vinne økt innsikt i hvordan foreldre til barn med Tourettes syndrom blir ivaretatt av hjelpeapparatet etter diagnostisering. Dette forskningsarbeidet har dermed følgende problemstilling: ... -
Hvordan blir barn med cerebrale synshemninger faglig ivaretatt i habiliteringstjenesten for barn og unge i Norge? En tverrsnittstudie om utredning, kompetanse og det tverretatlige samarbeidet rundt barn med cerebral visual impairment (CVI).
Friede, Pamela (Master thesis, 2022)Cerebrale synsvansker (cerebral visual impairment; CVI) er en hyppig forekommende funksjonsforstyrrelse ved en rekke ulike tilstander hos barn og unge som følges opp innenfor helse- og utdanningssektoren. For å kunne få ... -
Samarbeid mellom skole og avlastningshjem rundt alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK).
Le Vagueresse, Charlotte (Master thesis, 2024)Denne oppgaven er knyttet til det spesialpedagogiske feltet og forsøker å få en innsikt i opplevelsen av ansatte i skole og i avlastningshjem om fenomenet samarbeid rundt barn som har behov for Alternativ og supplerende ... -
Segregerte opplæringstilbud - en del av den inkluderende skolen?
Eilertsen, Silje Gjøse (Master thesis, 2022)En inkluderende skole kan beskrives som en skole der elevmangfoldet aksepteres og respekteres, og i den forbindelse vektlegges elevens tilhørighet til en ordinær skole (Haug, 2020, 2021a). Retten til spesialundervisning ...