Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTellefsen, Oda Frøysnes
dc.date.accessioned2016-09-30T09:57:37Z
dc.date.available2016-09-30T09:57:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2412192
dc.descriptionMasteroppgave samfunnskommunikasjon- Universitetet i Agder, 2016nb_NO
dc.description.abstractDenne avhandlingen belyser non-profitt organisasjoners kommunikasjon, sett i sammenheng med strategisk bruk av sosiale medier. Videre er Stiftelsen Arkivet brukt som case. Sosiale medier er et aktuelt område for hvordan organisasjoner kan bruke dette i sin markedsføring. Målet for avhandlingen er å belyse hvilke utfordringer som fremkommer ved bruken av sosiale medier strategisk for non-profitt organisasjoner. I lys av dette er det foretatt intervjuer ved ansatte hos Stiftelsen Arkivet. Det er også gjort en kort innholdsanalyse av Facebook siden deres. Tidligere forskning på området, og teori om strategisk kommunikasjon er anvendt for å gi en bredere forståelse av hvordan organisasjoner kan benytte seg strategisk av sosiale medier. Samtidig gir det også et innblikk for hvordan non-profitt organisasjoner har arbeidet med dette. Resultatene fra denne studien viser hvilke utfordringer non-profitt organisasjoner står overfor ved strategisk bruk av sosiale medier. Veien fra enveiskommunikasjon til toveiskommunikasjon er en utfordring, og flere non-profitt organisasjoner sliter med å finne en løsning. Det samme gjelder for strategisk planlegging. Samtidig er ressurser en annen utfordring som påvirker de ovennevnte. Strategisk bruk av sosiale medier er svært relevant i dagens samfunn, dermed er det vesentlig å rette søkelyset på hvilke utfordringer som også kan knyttes opp mot dette.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetet i Agder ; University of Agdernb_NO
dc.subjectideelle organisasjonernb_NO
dc.subjectmarkedsføringnb_NO
dc.subjectsosiale mediernb_NO
dc.subject.classificationKOM500
dc.titleKommunikasjonsstrategiske utfordringer innen non-profitt sektoren : stiftelsen Arkivet som casenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310nb_NO
dc.source.pagenumber76 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel