Blar i Scientific Publications in Sociology and Social Work på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosialt arbeid: 360"
Viser treff 1-11 av 11
-
Barns tilgang til erfaringer som er relevante for samfunnsfag: En analyse av kontinuitet og progresjon i planverket forsmåskole og barnehage
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Praktiske erfaringer er en viktig kilde til sakkunnskap i samfunnsfag på småskoletrinnet. 97 prosent av elevene har 2–5 års barnehageerfaring når de begynner på skolen, og innholdet i barnehagehverdagen har betydning for ... -
The construction of a ‘traumatized’ refugee child in need of safety in Norwegian kindergartens
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper explores how kindergarten teachers relate to the concept of safety in the integration of refugee children. My research findings reveal that the concept of safety, or trygghet in Norwegian, is understood as ... -
Educational Experiences and Perceptions of Occupational Hierarchies : The Case of the Norwegian Working Class
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Foreldresamarbeid på nett. Erfaringer til mødre med migrasjonsbakgrunn
(Journal article; Peer reviewed, 2020) -
Fostering ‘digital citizens’ in Norway : experiences of migrant mothers
(Journal article; Peer reviewed, 2020) -
Guarding the borders of the Norwegian welfare state. How NAV employees decide on social assistance for unemployed Polish migrants
(Peer reviewed; Journal article, 2021)In this article, I focus on social relations and institutional logics to explore how street-level bureaucrats in the Norwegian Labour and Welfare Administration (NAV) assess unemployed Polish migrants’ entitlement to social ... -
Like barn leker best? Ungdomsskoleelevers holdninger til religiøse og verdiorienterte symboler
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Social innovation in a post-conflict setting : examining external factors affecting social service NGOs
(Journal article; Peer reviewed, 2021)While the study of the influence of external environmental factors on non-governmental organizations (NGOs) is well explored in the international development literature, the importance of these factors on NGOs’ transformative ... -
Utvikling av nye fellesmoduler innen sosialarbeiderutdanningene i Midt-Norge og Universitetet i Agder
(Research report, 2015)I Stortingsmelding nr. 13 (2011-2012) Utdanning for velferd. Samspill i praksis (Samspillsmeldingen) kap. 9.7.1 påpekes spesielt utfordringer innen utdanning til sosialfaglig arbeid og det å få tydeliggjort sosialfaglig ... -
«Verden går veldig fort». Mødre med migrasjonserfaring møter norsk digitaliseringspolitikk
(Journal article; Peer reviewed, 2019)