Blar i School of Business and Law på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 1-6 av 6
-
Holdninger til læring : en undersøkelse blant medarbeidere uten formell kompetanse i kommunal pleie- og omsorgssektor
(Master thesis, 2013)Arbeidslivet fordrer i vår tid medarbeidere som er læringsvillige og kompetente. Voksnes læringopptar myndighetene på flere nivåer. Situasjonen i den kommunale pleie og omsorgstjenestepreges av økte omsorgsbehov og ... -
Ja, det betyr noe hvem som underviser oss : En studie av hvordan (mis)matching av personlighetstype mellom foreleser og student kan påvirke studentens trivsel og forståelse
(Master thesis, 2021)Vår personlighet og den vi er spiller inn på atferden vår både i ulikesituasjoner og i samspill med andre, og påvirker dermed våre daglige liv. Dette bidrar til at forskning på mellommenneskelige samspill basert på ... -
Language and communication in international students’ adaptation: a bibliometric and content analysis review
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article systematically reviews the literature (313 articles) on language and communication in international students’ cross-cultural adaptation in institutions of higher education for 1994–2021. We used bibliometric ... -
Læring og kunnskapsutvikling : Skinsnesheia barnehage - en barnehage i utvikling : hvordan skjer læringen og kunnskapsutviklingen i barnehagen og hvordan har dette endret seg siden 2009?
(Master thesis, 2013)Hensikten med denne masteroppgaven er å utvikle kompetanse om hvordan læring og kunnskapsutvikling skjer i Skinsnesheia barnehage. Jeg har også til hensikt å studere om det har skjedd endringer i barnehagen siden 2009 som ... -
Serious Games in Higher Education -The Design Process of a Lean Serious Game
(Master thesis, 2020) -
Students as territorial development actors : The importance of developing awareness
(Chapter; Peer reviewed, 2020)