Blar i School of Business and Law på utgivelsesdato
Viser treff 81-100 av 1957
-
Hvordan opplever ansatte i Skatteetaten, Avdeling for kontroll og rettsanvendelse i Grimstad, omorganiseringen vurdert ut fra etatens egne mål om læring, effektivitet og trivsel?
(Master thesis, 2008)Denne masteroppgaven markerer slutten på vår gjennomføring av studiet ”Master i ledelse, med spesialisering i personalledelse og kompetanseutvikling” ved Universitetet i Agder høstsemesteret 2008. Vår målsetting med oppgaven ... -
Corporate social responsibility: building stronger stakeholder relationships through corporate social responsibility programs
(Master thesis, 2008)The success of a business in today’s market is not only driven by financial values, but also by the business’s behavior1. The triple bottom line (TBL) is an expansion of the traditional reporting framework of accounting, ... -
Myths in microfinance
(Chapter, 2008)Microfinance, the provision of financial services to the poor, is high on the public agenda. We discuss and evaluate three myths regarding microfinance based on new data from rated microfinance institutions (MFIs). The ... -
On the analytical complexity of the likelihood for a simple DSGE model
(Master thesis, 2008) -
Flow in knowledge intensive organizations
(Master thesis, 2008) -
Internasjonal sourcing av varer og tjenester til utbygging av ny energi i Norge
(Master thesis, 2008)Agder Energi står foran store fremtidige utbygginger av vindkraft. For å sikre seg nødvendige varer og tjenester og samtidig redusere kostnadene blir internasjonal sourcing av vindturbiner sett på som et godt ... -
Managerial career plateaue : determinants, consequences and coping strategies
(Master thesis, 2008)During last decade managers who were practicing in different industries in Sri Lanka, have struggled with having less promotional opportunities. This initially leads them to become plateaued with their career. This study ... -
An analysis of temperamental fit and flow in Nordea region south
(Master thesis, 2008)This thesis discusses how people’s temperamental preferences and organisational demands influence each other, and explores how a fit between preferences and demands (later referred to as temperamental fit) can lead to ... -
Planlagte endringsprosesser i Norges Motorsportforbund
(Master thesis, 2009)Tema for denne mastergradsoppgaven er Norges Motorsportforbunds omfattende organisasjonsendring. Denne endringen har blitt sett i sammenheng med Jacobsens (2004) modell for planlagt endring og Leavitts (1964) forståelse ... -
Ethical perspective on problems faced by companies in natural resource industries operating in countries with inadequate institutions
(Master thesis, 2009)This thesis looks at the ethical problems and difficulties that arise when large multinational corporations do business in countries suffering from corruption, poverty, and hunger. The countries in question are rich in ... -
Anleggsledelse i bygg- og anleggsbransjen
(Master thesis, 2009)Gjennom et halvt år som praksisstudenter ved Kilden, det nye teater og konserthuset i Kristiansand, fikk vi en unik mulighet som studenter til å få et innblikk i bygg- og anleggsbransjen. Dette ønsket vi å bruke når vi ... -
Undervisningssykehjem i Songdalen; en prosessevaluering
(Master thesis, 2009)Denne masteroppgaven er en del av studiet Master i ledelse, spesialisering i personalledelse og kompetanseutvikling ved Universitetet i Agder. Oppgaven er basert på arbeidet vi har gjort ved Hovedundervisningssykehjemmet ... -
Skråstreksplanlegging vs Gantt-planlegging for koordinering av flyten i byggverdikjeder
(Master thesis, 2009)Formålet med denne oppgaven er å undersøke den alternative skråstreksmetodikken, i forhold til den mer tradisjonelle gantt, for koordinering av flyten i byggverdikjeder. På bakgrunn av en byggebransje hvor en ikke har ... -
Corporate social responsibility as competitive advantage and strategic necessity : loooking at firm vision and stakeholder perceptions
(Master thesis, 2009)Corporate social responsibility (CSR) has been an increased concept within the today’s business and there are different perceptions regarding the means of the concept. The theories in the area focus on CSR as a possible ... -
Etterspørselen etter leie av næringslokaler i Kristiansand : status i dag, videre utvikling og ulikheter i forskjellige områder av byen
(Master thesis, 2009)Hensikten med denne oppgaven er å kartlegge hvordan etterspørselen etter leie av næringseiendom er i Kristiansand. Jeg har samlet inn store mengder data om temaet, og datamaterialet brukes for å teste om det er mulig å ... -
Læring i Menko AS sett i lys av en helhetsmodell for læring i arbeidslivet
(Master thesis, 2009)Denne masteroppgaven har vært gjennomført som en del av studiet Master i ledelse, med spesialisering i personalledelse og kompetanseutvikling ved Universitetet i Agder våren 2009. Oppgaven skal i henhold til emneplanen ... -
Leilighetskompleks i små lokalsamfunn- virkninger i eiendomsmarkedet : en analyse basert på data fra Egersund
(Master thesis, 2009)Hensikten med oppgaven er å undersøke boligmarkedet i Egersund, og virkningene av bygging av større leilighetskomplekser. Bygging av leiligheter har økt de siste årene, og utgjør i dag 21,9 % av det totale boligmarkedet. ... -
Proposal of a global Total Cost of Ownership Model for FMC Technologies’ suppliers
(Master thesis, 2009)FMC Technologies spends a huge amount of their turnover upstream to their suppliers. With indirect costs, including those that occur when suppliers have a delivery delay or deliver products of low quality, it is expected ... -
Entrepreneurship proclivity : an exploratory study on student´s entrepreneurship intention
(Master thesis, 2009)This master thesis strives to establish the existence and characteristics of entrepreneurial intention among the students of Agder University. The study is carried out as a prove to put in practice research knowledge and ... -
Utvikling av studentboligkonsept : Home studenthjem
(Master thesis, 2009)Vi har lenge hatt et konsept rundt studentboliger som vi ønsker å videreutvikle. Vi ville ta utgangspunkt i studentenes preferanser, for så å kunne utvikle et produkt som faller så nærme deres ønsker som mulig. Vi startet ...