Browsing Publikasjoner fra CRIStin by Title
Now showing items 1478-1497 of 4015
-
Forteljingar om eigenart og undertrykking : Ein studie av undervisningstekstar om minoritetane romanifolket og romar
(Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2018) -
Fortellinger fra Sarajevo : Vi lot ikke musikken dø
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Fortellinger om gutters krise, jenters fremgang og skolens utfordringer med sosiale ulikheter
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Forty questions of importance to the policy and practice of native oyster reef restoration in Europe
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Forutsetninger for vellykket sosial innovasjon i sykehjem: ledernes perspektiv
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Forward Kinematic Modelling with Radial Basis Function Neural Network Tuned with a Novel Meta-Heuristic Algorithm for Robotic Manipulators
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The complexity of forward kinematic modelling increases with the increase in the degrees of freedom for a manipulator. To reduce the computational weight and time lag for desired output transformation, this paper proposes ... -
Fosterdiagnostikk og relasjoner : Etisk analyse av argumentasjonslinjer i den offentlige diskusjonen om fosterdiagnostikk i Norge
(Doctoral dissertations at University of Agder, Doctoral thesis, 2016) -
Fostering Productive Entrepreneurship : An Entrepreneurial Ecosystem Perspective
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 371, Doctoral thesis, 2022)Entrepreneurial activities and entrepreneurs do not emerge in isolation rather in a very integrated and complex system (ecosystem) with multiple actors (Cowell et al., 2018). The magnitude of entrepreneurship’s contribution ... -
Fostering Pupils’ Deep Learning and Motivation in the Norwegian Context: A Study of Pupils’ Perceptions of Mathematics Instruction and the Link to Their Learning Outcomes
(Chapter, 2023)Recent international research has highlighted deep learning as an essential prerequisite for pupils to meet the global challenges of the future. This focus has drawn attention to Norwegian challenges, indicating that ... -
Fostering ‘digital citizens’ in Norway : experiences of migrant mothers
(Journal article; Peer reviewed, 2020) -
Foundations of offshore wind turbines : A review
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Four-Level Three-Phase Inverter With Reduced Component Count for Low and Medium Voltage Applications
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
FPGA-Based PUF Designs: A Comprehensive Review and Comparative Analysis
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Field-programmable gate arrays (FPGAs) have firmly established themselves as dynamic platforms for the implementation of physical unclonable functions (PUFs). Their intrinsic reconfigurability and profound implications for ... -
Fra arbeidsfellesskap til et mangfoldig læringsfellesskap: En analyse av begrepet fellesskap i Generell del av læreplanen fra 1997 (L97) og Overordnet del i gjeldende læreplanverk (LK20)
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The article presents an analysis of community in “Core curriculum” from 1997 (L97) and “Core curriculum – values and principles for primary and secondary education” from current curriculum (LK20). Requests to build an ... -
Fra behovskartlegging til innovasjon for personer med utviklingshemming – noen metodiske og etiske refleksjoner
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Fra den ene rettskrivingsnormen til den neste. En studie av folkeskolelærerinne Birkelands skrivepraksis i perioden 1907-1962
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Artikkelen presenterer en tekstbasert undersøkelse av hvordan folkeskolelærerinne Birkeland forholdt seg til de stadige rettskrivingsreformene som kom som følge av den aktive språkplanlegginga i første del av 1900-tallet. ... -
Fra frykt til fremtidstro: Klimaendringer i nordiske bildebøker
(Chapter, 2021) -
Fra «dørgende kjedelig» til «det forlokkende land»: Seks læreres oppfatninger av grammatikk i norskfaget i videregående opplæring
(Journal article, 2023)I denne artikkelen spør vi åssen seks norsklærere ser på si egen grammatikkundervisning i lys av kjerneelementet språket som system og mulighet i LK20. Vi undersøker åssen lærerne legitimerer grammatikkundervisning og hva ... -
A Fractional-Order Control Approach to Ramp Tracking with Memory-Efficient Implementation
(Chapter, 2020)We investigate the fractional-order (FO) control of arbitrary order LTI systems. We show that, for ramp tracking or input disturbance rejection, it is advantageous to include an FO integrator to the open-loop if we have ...