dc.contributor.author | Hovdelien, Olav | |
dc.date.accessioned | 2009-01-28T07:42:03Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.citation | Hovdelien, O. (2003). Fra kristen trosopplæring til pluralistisk religionsundervisning [Electronic Version]. Norsk pedagogisk tidsskrift, 87, 272-281, from http://www.idunn.no/?marketplaceId=2000&languageId=1&siteNodeId=914831 | en |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/139607 | |
dc.description.abstract | Tradisjonelt har religionsfaget stått sentralt i formidlingen av skolens kristne verdigrunnlag, men med KRL-faget er ikke dette lenger så selvsagt. På grunn av samfunnsutviklingen står både opplæringslovens kristne verdiforankring og skolens religionsundervisning i dag under debatt. I det følgende vil jeg se nærmere på den historiske utviklingen som har ført oss frem til dagens omdiskuterte religionsfag, kristendoms-, religions- og livssynskunnskap. | en |
dc.format.extent | 192686 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en |
dc.title | Fra kristen trosopplæring til pluralistisk religionsundervisning | en |
dc.type | Peer reviewed | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | en |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150::Theology: 151 | en |
dc.source.pagenumber | 272-281 | en |
dc.source.volume | 87 | en |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | en |
dc.source.issue | 5-6 | en |