Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHovdelien, Olav
dc.date.accessioned2009-01-28T07:42:03Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.citationHovdelien, O. (2003). Fra kristen trosopplæring til pluralistisk religionsundervisning [Electronic Version]. Norsk pedagogisk tidsskrift, 87, 272-281, from http://www.idunn.no/?marketplaceId=2000&languageId=1&siteNodeId=914831en
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/139607
dc.description.abstractTradisjonelt har religionsfaget stått sentralt i formidlingen av skolens kristne verdigrunnlag, men med KRL-faget er ikke dette lenger så selvsagt. På grunn av samfunnsutviklingen står både opplæringslovens kristne verdiforankring og skolens religionsundervisning i dag under debatt. I det følgende vil jeg se nærmere på den historiske utviklingen som har ført oss frem til dagens omdiskuterte religionsfag, kristendoms-, religions- og livssynskunnskap.en
dc.format.extent192686 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.publisherUniversitetsforlageten
dc.titleFra kristen trosopplæring til pluralistisk religionsundervisningen
dc.typePeer revieweden
dc.typeJournal articleen
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150::Theology: 151en
dc.source.pagenumber272-281en
dc.source.volume87en
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriften
dc.source.issue5-6en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel