Blar i Scientific Publications in Nordic and Media Studies på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 1-6 av 6
-
Collaborative Writing in L1 School Contexts: A Scoping Review
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Critical literacy and digital stock images; The interests of the uninteresting images
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Stock photos from commercial image banks are extensively used in a variety of texts, such as news reports, organizational websites, sponsored social media posts, and information brochures. This article aims at showing how ... -
Kommunikasjonsstudenter i Norge: Hvem er de, og hva vil de?
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Artikkelen tar for seg hva som kjennetegner studenter som begynner på studier i kommunikasjonsfag (på bachelornivå) ved norske utdanningsinstitusjoner, når det gjelder deres bakgrunn og deres forventninger til studiet de ... -
Suspects’ opportunities to claim their legal rights in police investigative interviews
(Peer reviewed; Journal article, 2022)When interviewed by the police, suspects are to be informed that they have the right to remain silent and the right to obtain the assistance of a defence counsel. This article presents a conversation analytic study of how ... -
Trøbbel med kjernen av norskfaget? En studie av norsklæreres møte med fagets kjerneelementer
(Peer reviewed; Journal article, 2022)