Blar i Scientific Publications in Nordic and Media Studies på forfatter "Kvåle, Gunhild"
-
Critical literacy and digital stock images; The interests of the uninteresting images
Kvåle, Gunhild (Peer reviewed; Journal article, 2023)Stock photos from commercial image banks are extensively used in a variety of texts, such as news reports, organizational websites, sponsored social media posts, and information brochures. This article aims at showing how ... -
"Er det riktige det viktige? Literacy-syn og kvalitetstrekk i kommersielle abc-apper for norskspråklige førskolebarn."
Kvåle, Gunhild (Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Kritisk tekstkompetanse i norskfaget Korleis elevar på 8. trinn les og vurderer multimodale kommersielle tekstar
Veum, Aslaug; Kvåle, Gunhild; Løvland, Anne; Skovholt, Karianne (Peer reviewed; Journal article, 2022)Denne artikkelen presenterer funn frå ei spørjeundersøking om kritisk lesing og vurdering som omfattar eit utval på 228 norske elevar på åttande trinn (13–14 år). Studien undersøkjer både kva oppfatningar om kritisk lesing ... -
Metode og data
Kvåle, Gunhild; Tønnessen, Elise Seip (Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Semiotisk arbeid i læringsprosesser
Tønnessen, Elise Seip; Kvåle, Gunhild (Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Software as ideology: A multimodal critical discourse analysis of Microsoft Word and SmartArt
Kvåle, Gunhild (Peer reviewed; Journal article, 2016)Software has become ubiquitous in higher education, especially often takenfor-granted Microsoft Word. Educational writing involves more than horizontal lines of text, but also multimodal representations. When students write ... -
Å kommunisere fagkunnskap digitalt. To case-analyser av forholdet mellom multimodal representasjon og programvare
Kvåle, Gunhild (Chapter; Peer reviewed, 2016)