• Balansekunst på slak line En casestudie om kildebruk i norsk klimajournalistikk 

      Werner, Vida Emilie (Master thesis, 2022)
      Alarmen ringer hyppig; smeltende isbreer, tørke, sultkatastrofer, klimaflyktninger og ekstremvær. I dagens informasjonssamfunn er kildene til opplysning om klimaendringer mange. De redaktørstyrte mediene skal med sin ...
    • Hvordan kan Sunnmørsposten nå unge voksne med nyheter? 

      Olsen, Aleksandra (Master thesis, 2024)
      I denne masteroppgaven tar jeg for meg hvordan regionavisa Sunnmørsposten kan nå ut til flere unge voksne med nyheter. Jeg er selv ansatt som journalist i avisa for å jobbe med dette. Avisa er en av svært mange nyhetsmedier ...
    • Hvordan planlegge for en krise og håndtere kommunikasjonen når den oppstår 

      Vårøy, Iselin With (Master thesis, 2024)
      Tema for denne masteroppgaven er Agder Røde Kors sin krisekommunikasjon eksternt og internt under en leteaksjon i Lindesnes høsten 2024. Leteaksjonen ble en av de største i Norge i nyere tid, og flere hundre frivillige ...
    • Korona og kommunikasjon ved UiA 

      Bjornes, Esben Nordli (Master thesis, 2022)
      I denne oppgaven har jeg jobbet med problemstillingen: ‘’Hvordan opplevde studentene ved UiA kommunikasjonen fra universitetet relatert til Covid-19?’’. For å undersøke dette gjennomførte jeg en case-studie av interessentene ...
    • Markedsføringens digitale verktøykasse 

      Krogstad, Lars Lægreid (Master thesis, 2022)
      Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvordan Saas-bedrifter som SmartOrg bruker digital markedsføring. Problemstillingen lyder slik; Hvordan bruker SaaS-bedriften SmartOrg digital markedsføring? Og med forsknings ...