Blar i Master's theses in Social Communication på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310"
Viser treff 41-59 av 59
-
Norges viktigste bamse : En sosialsemiotisk multimodal analyse av brannvernkommunikasjon i barnehager
(Master thesis, 2019)This study is a social semiotic multimodal analysis of material used for fire safety education in Norwegian kindergartens. In 2009 the Norwegian Parliament decided to aim towards a goal of fewer occurrences of fires, and ... -
NYE VEIER AS OG KOMMUNIKASJONSARBEIDET : En casestudie av veiprosjektet E 18 Rugtvedt-Dørdal
(Master thesis, 2018)Context: Nye Veier AS was established 4th of May 2015. The company is a state-owned enterprise by the government and The Ministry of Transport and Communications. The background for the establishment of the company was ... -
One diet to rule them all? : En analyse av retoriske strategier i dokumentarfilmen What the health
(Master thesis, 2018)Temaet for denne oppgaven er retoriske strategier i dokumentarfilm. Ved å gjøre en kvalitativ tekstanalyseav én enkelt film, utforsker oppgavenhvordan dokumentarfilm kan brukes somplattform for formidling og historiefortelling, ... -
På veg inn i fremtiden : En strategisk analyse av hvordan Statens vegvesen kan bruke kommunikative verktøy, til å belyse egen samfunnsnytte i en samferdselssektor i endring
(Master thesis, 2019)Bakgrunnen for denne oppgaven er at norsk samferdselssektor er i endring. Etableringen av Nye veier og flyttingen av drifts og vedlikeholdsansvaretav fylkesvegenetil de nye fylkesregionene,gjør at Statens vegvesen må ... -
Proff og personlig? : En analyse av mindre virksomheters bruk av Facebook
(Master thesis, 2020)Denne avhandlingen undersøker to virksomheters Facebook-innlegg i løpet av en periode på fire uker, ved hjelp av fire metoder: kvantitativ og kvalitativ innholdsanalyse, tekstanalyse og kvalitativt intervju. Hensikten er ... -
Snikislamisering: samfunnsproblem eller velgerfrieri? : En diskursanalytisk analyse Syv [sic] Jensens kronikk "Dette er snikislamisering" publisert i VG høsten 2019
(Master thesis, 2019)The subject of this master's thesisis Siv Jensen's chronicle with the title "This is sneak-Islamization", publishedin VG on 2 September2019. Siv Jensen,who is currently the leader ofFrPand Minister of Finance, used the ... -
Tillit når du trenger den mest : En kritisk diskursstudie av hvordan et folkemøte og prosessene rundt innvirket på kommunikasjonsklimaet mellom borgerne i Flekkefjord og ledelsen ved Sørlandet sykehus
(Master thesis, 2019)This critical discourse study shows how the communication climate and dialogue between Sørlandet hospital and the citizens of Flekkefjord was influenced by a public forum, and the processes surrounding it. This is done ... -
Troverdighet og retorikk i sports- og turtøybransjen : En retorisk analyse av strategier og troverdighet på nettsidene til Stormberg og Bergans
(Master thesis, 2017)Konfidensiell til / confidential until 01-07-2022 -
TV-nyhetene i dag : En komparativ innholdsanalyse av Dagsrevyen og TV2-nyhetene
(Master thesis, 2017)Konfidensiell til / confidential until 01.01.2023 -
Valget Norge ikke ble invitert til : En analyse av den norske mediedekningen av Europaparlamentsvalget 2019
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven foretar en kvantitativ innholdsanalyse for å kunne belyse hvordan norske nettmedier dekket Europaparlamentsvalget som fant sted 23-26. mai 2019.Oppgaven supplerer funnene med kvalitativt intervju. Det ... -
Varslersakene i Arbeiderpartiet : en analyse av krisehåndteringen i Giske-saken
(Master thesis, 2018)I desember 2017 tikker nyhetsmeldingene om upassende oppførsel fra Trond Giske inn. En kjempe i norsk poltikk blir anklaget for å ha gått over streken i sosiale settinger og utsatt egne partimedlemmer for ubehagelig og ... -
Visuell identitet : En sosialsemiotisk analyse av hvordan utdanningsinstitusjoners identitet kommer til uttrykk gjennom institusjonenes logo og nettside
(Master thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan identitet kan analyseres som sosialsemiotikk og hvordan identitet kan uttrykkes gjennom semiotiske ressurser. Ved å studere et utvalg tekster knyttet til utdanningsinstitusjoner ... -
Volkswagen i fritt fall : en retorisk analyse av Volkswagens respons på utslippsskandalen i 2015
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven har som mål å analysere den umiddelbare responsen Volkswagen-gruppen offentliggjorde 20. sept. 2015, like etter det ble avslørt hvordan enkelte av deres dieselbiler hadde et juksesystem som manipulerte ... -
Wicked Formidling : Senderorienterte formidlingsutfordringer i forebygging av radikalisering og voldelig ekstremisme - Hvilke formidlingsutfordringer står organisasjoner som Plattform ovenfor?
(Master thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven er å gi svar på hvilke formidlingsutfordringer organisasjoner som Plattform står ovenfor. Plattform er en av flere aktører i arbeidet med å forebygge radikalisering og voldelig ekstremisme på ... -
Å dele eller ikke dele? : Twitter som kommunikasjonskanal for akuttmottaket ved Sørlandet sykehus
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven er en tekstanalyse av akuttmottaket ved SSHF sin Twitterkonto, samt intervjuer med personer som er sentrale i produksjonen og bruken av Twitterkontoen. Bakgrunnen for denne oppgaven er usikkerheten rundt ... -
Å formidle mellom Sørlandet og Europa : En retorisk analyse av kommunikasjonen mellom Sørlandets Europakontor og deres interessenter
(Master thesis, 2018)Hovedoppgavene til Sørlandets Europakontor er å bistå næringslivet, det offentlige, og akademiske institusjoner på Agder i møte med EU, og på den måten å sørge for at regionen i større grad utnytter mulighetene som ligger ... -
Å sette givere i bås : En analyse av Strømmestiftelsen sin segmentering av givere i deres markedsstrategi for perioden 2019-2023
(Master thesis, 2020)Tema for denne masteroppgaven er strategisk kommunikasjon, målgrupper, segmentering og humanitær kommunikasjon. I dagens informasjonssamfunn er det mange muligheter for bedrifter og organisasjoner til å målrette kommunikasjonen ... -
Å tilrettelegge for fremtiden : en kritisk diskursanalyse av norske avisers fremstilling av delingsøkonomi
(Master thesis, 2016)De senere år har antall selskaper innen delingsøkonomien vokst kraftig, og enkelte er blant de mest profitable i verden. Likevel var pressedekningen av delingsøkonomien i stor grad fraværende i norsk aviser – inntil den ...