Blar i Department of Nordic and Media Studies på tittel
Viser treff 746-765 av 769
-
Volkswagen i fritt fall : en retorisk analyse av Volkswagens respons på utslippsskandalen i 2015
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven har som mål å analysere den umiddelbare responsen Volkswagen-gruppen offentliggjorde 20. sept. 2015, like etter det ble avslørt hvordan enkelte av deres dieselbiler hadde et juksesystem som manipulerte ... -
Værelser med utsikt, eller rom for innsikt? : en kvalitativ studie av kommunikasjon i en psykiatrisk enhet, fra de ansattes perspektiv
(Master thesis, 2012)In this analysis I have investigated and discussed the presuppositions for communication in a psycriatic unit within a public health facility from the staffs perspective. I have examined the physical limits and surroundings, ... -
Watch Out! Theatre Is Anywhere – Redistributing the Ethics of Arts Education and Applied Theatre
(Chapter; Peer reviewed, 2021) -
What a Friend We Have in Facebook : Norwegian Christian Churches’ Use of Social Media
(Journal article; Peer reviewed, 2021)This study examines how Christian churches in Norway use social media. The key finding is that the churches do not take extensive advantage of the opportunities for two-way communication offered by the platforms, but ... -
What a line can say : Investigating the semiotic potential of the connecting line in data visualizations
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
What is visual-numeric literacy, and how does it work?
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Wicked Formidling : Senderorienterte formidlingsutfordringer i forebygging av radikalisering og voldelig ekstremisme - Hvilke formidlingsutfordringer står organisasjoner som Plattform ovenfor?
(Master thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven er å gi svar på hvilke formidlingsutfordringer organisasjoner som Plattform står ovenfor. Plattform er en av flere aktører i arbeidet med å forebygge radikalisering og voldelig ekstremisme på ... -
Words In the World: Vocabulary learning in and out of class.
(Master thesis, 2023)This thesis examines how young people in Norway acquire English vocabulary in the classroom and extramurally. This study aims to discover proof that pupils learn vocabulary through extramural activities like films, television ... -
Worlds and Readers: Augmented Reality in Modern Polaxis
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article presents a close reading of the augmented reality (AR) comic Modern Polaxis, which was created by Stuart Campbell. Possible Worlds Theory was applied to discuss how fiction, which creates its own possible ... -
Å dele eller ikke dele? : Twitter som kommunikasjonskanal for akuttmottaket ved Sørlandet sykehus
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven er en tekstanalyse av akuttmottaket ved SSHF sin Twitterkonto, samt intervjuer med personer som er sentrale i produksjonen og bruken av Twitterkontoen. Bakgrunnen for denne oppgaven er usikkerheten rundt ... -
Å fly med grønne vinger i turbulens : en retorisk analyse av kommunikasjon av miljøansvar på nettstedet til to flyselskap
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven tar for seg hvilke retoriske strategier KLM og Norwegian benytter på sine nettsider for å fremstå troverdige i sin kommunikasjon av miljøansvar. Tematikken er relevant fordi det er gjort få undersøkelser ... -
Å formidle mellom Sørlandet og Europa : En retorisk analyse av kommunikasjonen mellom Sørlandets Europakontor og deres interessenter
(Master thesis, 2018)Hovedoppgavene til Sørlandets Europakontor er å bistå næringslivet, det offentlige, og akademiske institusjoner på Agder i møte med EU, og på den måten å sørge for at regionen i større grad utnytter mulighetene som ligger ... -
Å kommunisere fagkunnskap digitalt. To case-analyser av forholdet mellom multimodal representasjon og programvare
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Å kommunisere helseinnovasjon til ulike målgrupper. Utvikling av en kommunikasjonsstrategi for samskapingsarenaen i4Helse.
(Master thesis, 2022)Temaet for denne oppgaven er strategisk kommunikasjon. Oppgavens bakteppe er en helsesektor under press, hvor behovsdrevet, bærekraftig og tverrfaglig innovasjon er nødvendig for å løse morgendagens utfordringer og minske ... -
Å kommunisere med de som elsker hunder
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker hvordan hundeorganisasjonen Norsk Kennel Klub (NKK) kommuniserer på sosiale medier. Problemstillingen som undersøkes er «Hvordan bruker NKK sosiale medier i kommunikasjonen med norske ... -
Å legge alle kortene på bordet : En samtaleanalyse av hvordan tilståelsesrabatt blir fremlagt i politiavhør
(Master thesis, 2022)Fokuset for denne masteroppgaven er politiavhør av mistenkte som har norsk som andrespråk. Oppgaven ser på hvordan informasjon om tilståelsesrabatt blir lagt frem for de mistenkte, og om det blir gjort noen tilpasninger i ... -
Å sette givere i bås : En analyse av Strømmestiftelsen sin segmentering av givere i deres markedsstrategi for perioden 2019-2023
(Master thesis, 2020)Tema for denne masteroppgaven er strategisk kommunikasjon, målgrupper, segmentering og humanitær kommunikasjon. I dagens informasjonssamfunn er det mange muligheter for bedrifter og organisasjoner til å målrette kommunikasjonen ... -
Å skape hjerterom og husrom gjennom retorikk- analyse av en rekrutteringskampanje i regi av Bufetat
(Master thesis, 2014)I denne studien ses det nærmere på Bufetat region Midt-Norges rekrutteringskampanje Fosterbarna. I kampanjen ble naturtro dukker plassert på bussholdeplasser i flere byer som et stunt. Dukkene hadde plakater rundt halsen ... -
Å ta med seg språket : talemålsstrategier hos fire utflyttede kristiansandere
(Master thesis, 2007)Dette er en individsentrert undersøkelse av variasjon og endring i talemålet til fire utflyttede kristiansandere. De fire informantene er alle kvinner, og de flyttet fra Kristiansand til hhv. Oslo, Bergen og London for ...