Blar i Department of Education på forfatter "Nome, Dag Øystein"
-
Fra medbevegelse til medfølelse : subjektivitetsdannelsens kroppslige fundament og dens etiske dimensjon i tidlig barndom i lys av Maurice Merleau-Ponty- med mulige pedagogiske implikasjoner
Nome, Dag Øystein (Master thesis, 2011)Målet med denne teoretiske undersøkelsen er å forstå dannelsesprosessens kroppslige fundament i tidlig barndom – med særskilt henblikk på individets etiske disposisjoner. Ved hjelp av kroppslighetsteori i en fenomenologisk ... -
Gudommelig gymnastikk – kroppslighetens plass i Rudolf Steiners pedagogiske tenkning
Nome, Dag Øystein (Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Mobbing – et forsøk på nye teoretiske perspektiv
Nome, Dag Øystein (Journal article; Peer reviewed, 2014)This article discusses the understanding of bullying and how it first appears as a phenomenon in early childhood. Empirical research on the social life of young children indicates a capacity for empathy that is independent ... -
Prosjektarbeid i barnehagen - mellom bekvemmelighet og medvirkning
Nome, Dag Øystein; Olsen, Anne Karin Vikstøl; Skreland, Lisbeth Ljosdal; Spieler, Kristin Severinsen (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
The why, what and how of deep learning : critical analysis and additional concerns
Kovac, Velibor Bobo; Nome, Dag Øystein; Jensen, Andreas Reier; Skreland, Lisbeth Ljosdal (Journal article; Peer reviewed, 2023)The concept of deep learning has become a popular and well recognised term in contemporary educational literature and inter-national political documents. Deep learning typically induces posi-tive connotations and represents ...