Blar i Faculty of Humanities and Education på tittel
Viser treff 403-422 av 1796
-
Enevoldsstatens verksby: Aktører og strukturer i dansketidens Kongsberg
(Master thesis, 2023)Abstract In the 17th and 18th centuries, a number of new urban communities emerged in Norway. Closely connected to The Silver Works, the most important mining industry in the absolutist kingdom of Denmark-Norway, Kongsberg ... -
Engasjementbygging på Instagram
(Master thesis, 2022)Sammendrag Denne masteroppgaven bygger på en undersøkelse av to individuelle norske kommersielle virksomheters kommunikasjon på Instagram. Hensikten med masteroppgaven er å avdekke hvilke kommunikasjonsstrategier og innhold ... -
Engasjerende journalistikk : Hvordan nettbasert journalistikk kan engasjere den moderne nettbruker med fokus på nyhetskriterier og nyhetsverdi
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven har jeg valgt å ta utgangspunkt i moderne mediebruk knyttet til hvilke nyhetskriterier som dominerer nettbasert journalistikk og hvordan deling på sosiale medier kan påvirke vurderingen av artiklers ... -
English Academic Writing in the Norwegian Upper Secondary School : How does upper secondary school ESL instruction help students develop academic writing skills?
(Master thesis, 2021)The purpose of this thesis has been to investigate how English academic writing instruction in Norway is perceived by upper secondary students, and how it is carried out from their point of view as a support to improve ... -
English Argumentative Writing in Norwegian Lower Secondary School : Are year 10 lower secondary students sufficiently prepared for L2 argumentative writing in upper secondary?
(Master thesis, 2018)This thesis studies English language argumentative writing instruction in Norwegian lower secondary schools with an eye towards evaluating year 10 students’ academic preparation for argumentative writing in upper secondary. ... -
English vs. Esperanto: A comparative study of clausal word order in a Minimalist framework
(Master thesis, 2022)Both English and Esperanto are international auxiliary languages, but English is deemed as an SVO language with rigid word order, while Esperanto, although considered predominantly SVO, allows for relatively free constituent ... -
English writing instruction in Norwegian upper secondary schools - a linguistic and genre-pedagogical perspective : Thesis for the degree of Philosophiae Doctor Department of Nordic and Media studies Faculty of Humanities and Education University of Agder and Faculty of English Adam Mickiewicz University, Poznań
(Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2016) -
Enjoyment of Interactive Fiction Compared to Non-Interactive fiction, in a Norwegian EFL Classroom
(Master thesis, 2023)This master’s thesis aims to shed light on using “interactive fiction” (IF) to promote reader engagement in a Norwegian EFL (English foreign language) classroom. In this thesis I look at interactive fiction in light of ... -
Entreprenørskap som læringsstrategi i samfunnsfag? Samfunnsfagslæreres tilnærming til entreprenørskap
(Master thesis, 2022)Hvilke læringsmetoder kan man bruke i samfunnsfagundervisningen for å utvikle egenskaper, ferdigheter og kunnskaper som elevene trenger for å kunne møte framtiden? Og hvilke metoder kan man bruke for å møte de nye kravene ... -
Epistemic injustice in a parenting support programme for refugees in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2023)In this article, we discuss epistemic injustice in the International Child Development Programme (ICDP), a universalised parenting support programme in Norway that is mandatory for all newly arrived refugees. We show that ... -
Er det forskjell blant 9. og 10. klasseelever for elever som har og elever som ikke har lese- og skrivevansker, matematikkvansker og atferd og kosthold?
(Master thesis, 2010)I lys av Kunnskapsløftet (K-06), læreplanen, som ble igangsatt høsten 2006 ønsket en å styrke elevenes grunnleggende ferdigheter. De grunnleggende ferdighetene i grunnskolen er blant annet lese- og skriving og matematikk. ... -
"Er det riktige det viktige? Literacy-syn og kvalitetstrekk i kommersielle abc-apper for norskspråklige førskolebarn."
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
"Er det riktige det viktige? Literacy-syn og kvalitetstrekk i kommersielle abc-apper for norskspråklige førskolebarn."
(Journal article; Peer reviewed, 2020) -
Er generell pedagogisk kompetanse tilstrekkelig for å sikre en inkluderende skole?
(Journal article; Peer reviewed, 2011)Vi redegjør for forholdet mellom spesialpedagogikk og spesialundervisning, og beskriver det “pedagogiske dilemmaet” som uttrykkes i motsetningen mellom å skulle tilpasse opplæringen til enkeltelevens evner og forutsetninger, ... -
Det er jo bare et spill"? : en studie om dataspill og selvopplevelse
(Master thesis, 2012) -
"Er Koranens budskap troverdig?" : hva historiske analyser kan vise oss om Koranens troverdighet
(Master thesis, 2013) -
Er sær skriving ny norsk? : ei samanlikning av allmennlærarstudentar si rettskriving i båe målformer
(Master thesis, 2011)Eg vart merksam ein plakat i gangen på universitetet som meldte at "ALLMENNE LÆRER BØKER SELGES", og han starta det som no er blitt til denne avhandlinga. Eg fatta interesse for allmennlærarstudentar og lurte på korleis ... -
Erfaringslæring i PP-tjenesten
(Master thesis, 2008)Denne master avhandlingen omhandler en kvalitativ studie hvor hensikten er å finne svar på om erfaringslæringen har betydning for de ansatte i PP- Tjenesten. Undersøkelsen forsøker å gi en dybdeforståelse av hvordan ...