Blar i Faculty of Humanities and Education på tittel
Viser treff 1742-1761 av 1964
-
Theories of Independent Intelligences as a Lakatosian Research Program
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
There Is Not Enough Women
(Master thesis, 2022)Det er stor etterspørsel etter ansatte innen naturvitenskap, teknologi, ingeniørfag og matematikk (STEM). Samtidig er kvinner enormt underrepresentert på mange av disse feltene. Bedrifter og organisasjoner har forsøkt å ... -
Thomas Middleton’s Legal Duel: A Cognitive Approach
(Journal article; Peer reviewed, 2011) -
Tid og rom for likestilling? : En kvalitativ studie av likestillingsarbeid sett i lys av barnehagens struktur
(Master thesis, 2017)Background and purpose of the project The purpose of this study has been to investigate whether structural factors in kindergarten can affect gender equality in the children's group. Status reports from the kindergarten ... -
Tidlig innsats og forebygging av lesevansker
(Master thesis, 2023)Med utgangspunkt i lesing som grunnleggende ferdighet forsøker denne studien å se nærmere på valg av tilnærminger og tiltak i forbindelse med den første leseopplæringen. Studien utforsker og undersøker hva et utvalg ... -
Tidlig innsats og forebygging av lesevansker
(Master thesis, 2023)Med utgangspunkt i lesing som grunnleggende ferdighet forsøker denne studien å se nærmere på valg av tilnærminger og tiltak i forbindelse med den første leseopplæringen. Studien utforsker og undersøker hva et utvalg pedagoger ... -
Tilbakemeldingspraksis i det skriftlige norskfaget på ungdomsskolen
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven har vi undersøkt tre norsklærere sin skriftlige vurderingspraksis til skriftlige tekster på ungdomskolen, og knyttet dette opp mot forskning og teori om skriving, vurdering og vurdering for læring. ... -
Tilbakemeldingspraksis i det skriftlige norskfaget på ungdomsskolen.
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven har vi undersøkt tre norsklærere sin skriftlige vurderingspraksis til skriftlige tekster på ungdomskolen, og knyttet dette opp mot forskning og teori om skriving, vurdering og vurdering for læring. ... -
Tillit når du trenger den mest : En kritisk diskursstudie av hvordan et folkemøte og prosessene rundt innvirket på kommunikasjonsklimaet mellom borgerne i Flekkefjord og ledelsen ved Sørlandet sykehus
(Master thesis, 2019)This critical discourse study shows how the communication climate and dialogue between Sørlandet hospital and the citizens of Flekkefjord was influenced by a public forum, and the processes surrounding it. This is done ... -
Tilpasset opplæring og kapital i klasserommet
(Master thesis, 2024)Tittel: «Tilpasset opplæring og kapital i klasserommet» Bakgrunn: Studien viser hvordan en lærer velger å tilpasse opplæringen i klasserommet, samt hvordan læreren arbeider med tilpasset opplæring til den enkelte elev og ... -
Tilpasset opplæring og mestring i matematikkundervisningen : en kvalitativ studie av læreres tilpasningsvalg
(Master thesis, 2016)Formålet med studien er å undersøke hvordan matematikklærere i grunnskolen tilrettelegger for at elevene skal oppleve mestring i matematikkundervisningen. Studien har som mål å bidra med nye perspektiver på tilpasset ... -
Tilrettelegging for den første lese-og skriveopplæringen
(Master thesis, 2021)The purpose of this master’s thesis is to shed light on different ways teachers can facilitate the first reading and writing training. The study looks at different work methods and strategies that teachers can use to ensure ... -
Tilrettelegging for elevers arbeid med tall og telling
(Master thesis, 2023)Denne studien handler om en lærers tilrettelegging for elevers arbeid med tall og telling på 1. trinn. Formålet med studien er å undersøke på hvilke måter en lærer tilrettelegger for elevers arbeid med tall og telling, ... -
Tilrettelegging for elevers arbeid med tall og telling
(Master thesis, 2023)Denne studien handler om en lærers tilrettelegging for elevers arbeid med tall og telling på 1. trinn. Formålet med studien er å undersøke på hvilke måter en lærer tilrettelegger for elevers arbeid med tall og telling, ... -
Tilrettelegging for lek og samspill for elever som viser innagerende atferd
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven i profesjonsrettet spesialpedagogikk rettes søkelyset mot pedagogers forståelse og erfaringer knyttet til innagerende atferd, og om hvordan de tilrettelegger for elever som viser slik atferd skal ... -
Tilrettelegging for lekbasert læring i arbeidet med tall og telling
(Master thesis, 2022)Denne studien er en kvalitativ casestudie om tilrettelegging for lekbasert læring i matematikk på 1.trinn, spesifikt relatert til arbeid med tall og telling. Formålet med studien er å undersøke hvordan to lærere på 1.trinn ... -
Tilrettelegging for lekbasert læring i arbeidet med tall og telling
(Master thesis, 2022)Denne studien er en kvalitativ casestudie om tilrettelegging for lekbasert læring i matematikk på 1.trinn, spesifikt relatert til arbeid med tall og telling. Formålet med studien er å undersøke hvordan to lærere på 1.trinn ... -
Tilrettelegging for lekbasert læring i matematikk på 2. trinn
(Master thesis, 2022)Sammendrag Denne studien er en kvalitativ casestudie om lekbasert læring i matematikkundervisning på 2. trinn. Studien undersøker hvilke erfaringer to lærere på 2. trinn har med lekbasert læring i sin matematikkundervisning ... -
Tilrettelegging og forståelse for elever med ADHD i skolen
(Master thesis, 2023)ADHD regnes som en av de mest utbredte diagnosene blant barn og unge i Norge. Symptomer som oppmerksomhetsvansker og høy hyperaktivitet og impulsivitet kan ofte ha en innvirkning på elevenes mulighet for suksess i skolen ...