Blar i Faculty of Humanities and Education på tittel
Viser treff 1292-1311 av 1760
-
Prosjektarbeid i barnehagen - mellom bekvemmelighet og medvirkning
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Providing assessment feedback to pre-service teachers : a study of examiners’ comments
(Journal article; Peer reviewed, 2020) -
Psykisk helse på timeplanen : En kvalitativ studie av grunnskolelæreres synspunkter relatert til betydningen av å ta vare på barn og unges psykiske helse i skolen
(Master thesis, 2019)According to research, 15-20 % of today’s children and youths in Norway suffer from mental health problems whichhampers their everyday activities (Folkehelseinstituttet, 2016). Helsedirektoratet (2017) conclude that one ... -
Public deliberation as separate or embedded: deweyan democracy and its relation to political liberalism
(Peer reviewed; Journal article, 2007)This paper explores two different strategies that may be useful to give substance to Deweyan democracy’s claim that in order for democratic associations to develop into communities, citizens need to learn how to conduct ... -
Pupils with special educational needs : Experiencing recognition in individual subject curriculum meetings
(Journal article; Peer reviewed, 2020) -
Pushwagners Soft City : en narrativ og kulturhistorisk tilnærming til tegneserien
(Master thesis, 2010)Denne avhandlingen dreier seg om den norske tegneserien Soft City av kunstneren Terje ”Hariton Pushwagner” Brofos. Tegneserien utkom på det norske tegneseriemarkedet i 2008, men er et produkt av tre tider: 1969 (planlegging ... -
Qatars VM i sportsvasking
(Master thesis, 2023)Formålet med masteroppgaven er å si noe om hvordan Qatars omdømme konstrueres og internasjonale relasjoner påvirkes gjennom kommunikasjon på bakgrunn av arrangeringen av fotball-VM 2022. Oppgaven er en kritisk diskursanalyse, ... -
Quality culture at Nordic Universities
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This study aimed to investigate common features and ways of understanding quality culture (QC) within higher education institutions (HEIs) in Nordic countries. While the concept of QC is commonly accepted and often used, ... -
Quantification and classification in education: What is at stake?
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Histories of statistics and quantification have demonstrated that systems of statistical knowledge participate in the construction of the objects that are measured. However, the pace, purpose, and scope of quantification ... -
The Questionnaires in School-In
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Racist chants in contemporary English Premier League : A study of English football supporters’ racist language
(Master thesis, 2021)This thesis explores the English supporter culture in contemporary English Premier League, focusing on racist football chants. It discusses why selected football supporters or groups choose to express racist content when ... -
Radikalisering som undervisningstematikk i samfunnsfag på ungdomstrinnet - Utprøving og evaluering av et undervisningsopplegg fra Dembra
(Master thesis, 2022)I regjeringens handlingsplan fra 2014 ble Utdanningsdirektoratet gitt i oppdrag å utvikle læringsressurser om radikalisering og voldelig ekstremisme til bruk i ungdomsskole og videregående opplæring. Som et ledd i satsingen ... -
‘Raised by Wolves ’U2,Trauma& The Troubles
(Master thesis, 2020) -
Raising Children to Become Democratic Citizens. Educational Initiatives for Preventing Extremism and Radicalization in Norway
(Chapter, 2022)Norway is often highlighted as an outstanding democracy. Nevertheless, there is still a need to work on democratic issues to prevent radicalism and extremism. This chapter presents how a national prevention approach, ... -
Rammefaktorenes betydning for mat- og helseundervisningen på 1.–4. trinn
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Rådgiverrollen på ungdomsskolen En kvalitativ undersøkelse av rådgiver og ungdommers opplevelser og erfaringer med frafall, rådgivning, mestring, motivasjon og samarbeid
(Master thesis, 2015)Prosjektets bakgrunn: Tidligere forskning har sett på hvordan forebygge mot frafall på videregående og tiltak og tilbud som skal settes inn der, men lite hvordan det jobbes forebyggende på ungdomsskolen. I tillegg finnes ... -
Reacting to the Past and student motivation
(Master thesis, 2022)This thesis investigates how Reacting to the Past (Reacting) affect student motivation in an English as a Foreign Language classroom (EFL classroom) in Norway. For the intervention I have collaborated with three fellow ...