Blar i Department of Visual Arts and Drama på utgivelsesdato
Viser treff 21-40 av 111
-
Kroppen min : fra livsstilsendringsprosjekt til forestilling
(Master thesis, 2017) -
Ullkraft : Forankringer mellom et sted, ull og selvet
(Master thesis, 2017) -
Subjectivation, togetherness, environment. Potentials of participatory art for Art Education for Sustainable Development (AESD)
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Scenisk etyde # 1-5 : hjemmevideo som igangsetter av intermediale sceniske forløp
(Master thesis, 2017) -
Karol Szymanowski’s Violin Concerto No. 1, Op. 35
(Master thesis, 2017) -
Den estetiske penis? : En undersøkelse av mannens eksponeringsbehov
(Master thesis, 2018) -
Estetiske Læringsprosesser i design og spilling av brettspill
(Master thesis, 2018)In this thesis I have studied how aesthetical learning processes can occur in thedesign process and in play of a natural science themed board game. I have done this by designing my own board game with a biological theme, ... -
NIMBUS : OFFENTLIG KUNST I VIDEREGÅENDE SKOLE BASERT PÅ ERFARING OG BRUKERINNSIKT
(Master thesis, 2018) -
Embracing Imperfection : En undersøkelse av egen kunstneriske rolle gjennom posisjonering og performativitet
(Master thesis, 2018)Embracing Imperfection er en masteroppgave skrevet av Christina Kristiansen for Fakultetet ved Kunstfag, ved Universitetet i Agder. Oppgaven omhandler en kvalitativ undersøkelse av vendepunkt i egen kunstneriske praksis, ved ... -
Blomlaok : an inquery into audio-visual performance
(Master thesis, 2018) -
Uddannelse som social kunstform? Kunstneriske og pædagogiske dilemmaer i forskning med kunstfaglig uddannelse
(Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Elev- og nivåforskjellar i juniorkorps - Komponering og arrangering som differensieringsverktøy for dirigenten : EI UNDERSØKING AV KORLEIS TILPASSA REPERTOAR KAN HA INNVERKNAD PÅ UNDERVISNINGSPRAKSISEN I EIT JUNIORKORPS
(Master thesis, 2018)I denne undersøkinga har eg undersøkt effekten ved bruk av sjølvkomponert tilpassa noterepertoar i eit av mine juniorkorps, over ein periode på omlag 3 månadar. Dette vart gjort med mål om å læra meir om kva for fordeler ... -
Lek med blyanten : En undersøkelse om drodlingens betydning i skolen
(Master thesis, 2018)Drodling omtales for det mestesom en ubevisst tegning man lager mens man er opptatt mednoe annet.Internasjonal forskning har fokusert på drodlingens innvirkning på hukommelse og konsentrasjon og viser atdrodlere husker ... -
Crossroads in Music : Tales from the MOVE project about musical education, culture and exchange
(Master thesis, 2018)Once a year a group of young musicians set out on a journey that will be quite unlike anything they have experienced before. Most of them will travel several thousand kilometers and partake in a culture that is vastly ... -
Uenighetsdramaturgier: Samtidsteateret som arena, laboratorium og katalysator for uenighetsfellesskap
(Chapter, 2019)Hvordan kan samtidsteater bli arena, laboratorium og katalysator for «uenighetsfellesskaper» (Iversen, 2014)? I denne artikkelen drøfter jeg teatersituasjonens potensial for uenighetsfellesskap og ser uenighet i forestillinger ... -
Målgruppetenkning som konflikt og ressurs : Et spenningsfylt møte mellom visuell kunstner og to-åringer
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Innledning
(Chapter; Peer reviewed, 2019)