Blar i AURA på forfatter "Damsgaard, Kjetil"
-
Algoritmisk tenking og undervisningsmodellen PRIMM - Eit studium av algoritmisk tankegang hos elevar når dei programmerer i Scratch.
Krogsæther, Vivian Mæland (Master thesis, 2023)Innføringa av LK20 hausten 2020, gir klare føringar på at algoritmisk tenking og programmering er ein del av kompetansen elevane skal inneha i framtida. Målet med denne studien er å sjå korleis algoritmisk tankegang kjem ... -
Dybdelæring og programmering
Torsteinson, Gro Vermo (Master thesis, 2022)I den nye læreplanen har begrepene dybdelæring og programmering fått større plass enn i tidligere læreplaner. Begge begrepene knyttes opp mot kompetanser elevene trenger i samfunns- og arbeidslivet for det 21. århundre. ... -
Metakognitiv aktivitet og metakognitiv påvirkning ved problemløsning i matematikk
Espegren, Judith Emelie (Master thesis, 2022)Denne kvalitative studien ser på hva slags metakognitive aktiviteter som finnes hos en gruppe med tre 9. klasse elever, samt hvilke konsekvenser noen metakognitive spørsmål gir. Studien bygger på tidligere forskning om ... -
Problemløsningsoppgaver i Scratch. En studie av elevers algoritmiske tenkning.
Lohne, Bloch-Johnsen; Frankrig, Rebekka Helen Kolstad (Master thesis, 2023)Gjennom et utvalg på fire elever på 6. trinn, ser denne studien på hvordan algoritmisk tenkning kommer til uttrykk i arbeid med problemløsningsoppgaver i Scratch. Studien er en kvalitativ case-studie, hvor elevene har ... -
Problemløsningsoppgaver i Scratch. En studie av elevers algoritmiske tenkning.
Lohne, Bente Bloch-Johnsen; Frankrig, Rebekka Helen Kolstad (Master thesis, 2023)Gjennom et utvalg på fire elever på 6. trinn, ser denne studien på hvordan algoritmisk tenkning kommer til uttrykk i arbeid med problemløsningsoppgaver i Scratch. Studien er en kvalitativ case-studie, hvor elevene har ...