Browsing AURA by Subject "KOM 500"
Now showing items 1-20 of 38
-
3:1 Veien til Kilden : hvordan tre organisasjoner fusjoneres og skaper en ny felles identitet
(Master thesis, 2012)Kilden er et teater- og konserthus i Kristiansand som har fusjonert teater, symfoniorkester og opera inn i en felles organisasjon. Formålet med denne oppgaven er å forstå hvordan Kilden utvikler en felles identitet for ... -
Alltid beredt? : en masteroppgave om krisekommunikasjon
(Master thesis, 2013)Tematikken i denne oppgaven er krisekommunikasjon. Dette fagfeltet vokste frem på 1990-tallet, som et resultat av at kriseledelse fikk økt betydning for virksomheter. Det kommunikative aspektet rundt håndtering av ... -
Bakerens sønner sulter? : hvordan bruker kommunikasjonsbyråer egne nettsider for å profilere identitet og ønsket image?
(Master thesis, 2013)Temaet for denne oppgaven er å undersøke hvordan kommunikasjonsbyråer bruker egne nettsider for å profilere identitet og ønsket image. Problemstillingen tar for seg i hvilken grad det er samsvar mellom identitet, ønsket ... -
Confidence building measures as soft power? : a contribution to the study of international cybersecurity
(Master thesis, 2013)The topic of this thesis is“CBMs and international cooperation within cybersecurity”. The central research question it examines is: How can the use of CBMs in diplomacy enhance international cooperation within cybersecurity? ... -
En alternativ tidslinje Norads nettressurs Gjenfødt.no analysert fra et mediesensitivt, multimodalt og retorisk perspektiv
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven startet med en interesse for hvordan retorisk kommunikasjon arter seg i det moderne samfunnet. Teknologien gir uante muligheter for hvordan vi kan produsere og distribuere tekster. Mottakerne møter ... -
Endring for fremtiden : organisasjonsidentitet som turbinen til et godt omdømme
(Master thesis, 2012)Formålet med denne oppgave er å se på organisasjoners tilnærming til tematikken omdømme når organisasjonen gjennomgår store endringsprosesser. Denne oppgaven ser på hvordan Agder Energi forholder seg til omdømmetematikken ... -
EU-journalistikk i regionale aviser : en kritisk diskursanalyse av Fædrelandsvennen og Agderpostens fremstilling av europeisk samarbeid i Agder- regionen
(Master thesis, 2013)Tittel: EU-journalistikk i regionale aviser på Sørlandet Formål: Å vise hvordan regionale avisene fremstiller Agder-fylkenes forhold til europeisk samarbeid. Problemstilling: Hvordan fremstiller regionale aviser EU/EØS ... -
"Folkets tjener" : en studie av Statens vegvesen Region Sørs evne til omdømmebygging for å bli en mer attraktiv arbeidsplass
(Master thesis, 2013)Folks medievaner og forventing til statlige etater er annerledes i dag enn for bare noen få år siden. I dagens samfunn skaper et sterkt mediepress økende fokus på offentlige virksomheters omdømme og legitimitet. Dette ... -
FRA PUSH TIL PULL Fenomenet innholdsmarkedsføring studert gjennom to case-studier.
(Master thesis, 2015) -
˗ Ingen barn fortjener å ha det slik En sosialsemiotisk multimodal analyse av utstillingen Hvis klær kunne fortelle 2
(Master thesis, 2015)I denne oppgaven gjøres en analyse av vandreutstillingen Hvis klær kunne fortelle 2, som ReddeSmå står bak. Utstillingen består av autentiske historier om barn som er utsatt for vold, overgrep og omsorgssvikt, og klesplagg ... -
Integrert samfunnsansvar i praksis
(Master thesis, 2013)Jeg har i denne oppgaven tatt sikte på å forklare hvordan Purity, Varodd og Skanska jobber med integrert samfunnsansvar med tanke på hvordan de forholder seg til samfunnsansvar og hvordan de strategisk bruker samfunnsansvaret. ... -
Journalistikkens fiende – eller bare en god nabo? En studie av likheter og forskjeller mellom reklametekster og redaksjonelt innhold i fem norske nettaviser.
(Master thesis, 2015)I denne studien har jeg sett på krysningspunktet mellom reklame og journalistikk. Målet har vært å finne ut av hvilke likheter og forskjeller det er på nyhetsimiterende annonser, tradisjonelle annonser og journalistiske ... -
Kampen om kulturbegrepet En diskursanalyse av Kulturaksen i Kristiansand
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven handler om ulike oppfatninger av kulturbegrepet i forbindelse med Kristiansand Kommunes oppfølging av Kulturaksen. Kulturaksen er en kulturbasert klyngestrategi for et byområde som ligger i hjertet av ... -
Kildenes makt : en kritisk diskursanalyse av velferdsteknologi og ekspertmakt
(Master thesis, 2013)Formålet med denne masteravhandlingen er å identifisere fremtredende diskurser i fremstillingen av velferdsteknologi og undersøke nærmere hvordan de ulike stemmene i debatten kommer fram. Debatten omkring velferdsteknologi ... -
Klikk og journalistikk En komparativ analyse av tekstlige virkemidler på norske delenettsteder og nettaviser
(Master thesis, 2015)Norske medier strever for å holde på leserne og generere inntekter i et digitalt marked som stadig utvikler seg. Ettersom papiravisenes opplag reduseres, og annonseinntektene faller, tvinges mediehusene til å produsere ... -
Kommunikasjon i en pasientorganisasjon Om Psoriasis- og eksemforbundets kommunikasjonspraksis, i lys av ekspertenes vurderinger og medlemmenes forventninger
(Master thesis, 2015)Temaet for denne oppgaven er knyttet til kommunikasjon i en pasientorganisasjon, nærmere bestemt i Psoriasis- og eksemforbundet. Den studerer hvordan Psoriasis- og eksemforbundets kommunikasjonspraksis samsvarer med ... -
Kommunikasjon i et spenningsfelt? : en studie av hvordan Strømmestiftelsen kommuniserer ut sitt kristne verdigrunnlag til sin private givergruppe
(Master thesis, 2013)I denne masteroppgaven har formålet vært å si noe om hvordan Strømmestiftelsens kristne verdigrunnlag kommer til utrykk i Strømmestiftelsens kommunikasjon til sin private givergruppe. Helt konkret lyder problemstillingen ... -
En målrettet og meningsfull reise : en retorisk og sosialsemiotisk undersøkelse av skrift og bilde i to turistbrosjyrer
(Master thesis, 2013)This thesis is the result of an interest in the communicative and rhetorical powers of the written word and the picture. Separately, these modalities are able to convey meaningful messages; combined, their messages can be ... -
Meningsfullt værvarsel? : et semiotisk blikk på de utfordringer og muligheter som finnes ved formidling av værvarsler
(Master thesis, 2013)Tradisjonelt har forskning på formidling av vær vært forbeholdt meteorologer og psykologer. Vi lever i et avansert språksamfunn der det blir viktigere at kommunikasjonen er effektiv. Hensikten med denne oppgaven er å ...