Browsing AURA by Author "Willbergh, Ilmi"
Now showing items 1-13 of 13
-
Bringing teaching back in: The Norwegian NOU The school of the future in light of the Allgemeine Didaktik theory of Wolfgang Klafki
Willbergh, Ilmi (Journal article; Peer reviewed, 2016) -
Bringing teaching back in: The Norwegian NOU The school of the future in light of the Allgemeine Didaktik theory of Wolfgang Klafki
Willbergh, Ilmi (Journal article; Peer reviewed, 2016) -
Danning i vår tids klima- og naturkrise: Hvordan teorier om relasjonen mellom menneske og ikke-menneskelig natur kan bidra til et begrep om danning i skolen.
Øynes, Kine Beate (Master thesis, 2023)I denne teoretiske masteroppgaven har jeg, fra et hermeneutisk ståsted, undersøkt hvordan teorier om relasjonen mellom menneske og ikke-menneskelig natur kan bidra til et begrep om danning i lys av den klima- og naturkrisen ... -
Danning til demokratisk deltakelse i en resultatstyrt skole – en utfordrende aktualisering av det pedagogiske paradoks?
Elmies-Vestergren, Alexander (Master thesis, 2022)The question of how education can contribute to democracy is a question with roots in antiquity. It is also highly relevant considering the current initiatives within national and transnational educational policy to ... -
Det produktive praksissjokket: Nyutdannede læreres fortellinger om lærer-elev-forholdet i overgangen fra lærerutdanning til lærerarbeid
Ivashenko Amdal, Irina; Willbergh, Ilmi (Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Eksempelbruk i undervisningen på yrkesfag i videregående skole - En kvalitativ studie av hvordan elever på barne- og ungdomsarbeiderfag knytter eksempelbruk i undervisningen til fremtidig yrkespraksis, i lys av Wolfgang Klafkis eksemplariske prinsipp
Blakstad, Kristin (Master thesis, 2022)Abstract This Master thesis takes an aim at discussing students’ understanding of exemplary teaching as preparatory for their future vocational work practice. The main purpose is to offer a closer look at how students can ... -
Empowering minority students: a study of cultural references in the teaching content
Aasebø, Turid Skarre; Willbergh, Ilmi (Peer reviewed; Journal article, 2022)Using references to the world outside the classroom is an intrinsic part of teaching content. Cultural references, however, might present a challenge for minority students. This paper investigates how teaching can contribute ... -
Frihet, fantasi og utfoldelse: En studie av estetiske arbeidsformer i lærerutdanningene
Brekke, Borghild; Willbergh, Ilmi (Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Frihet, fantasi og utfoldelse: En studie av estetiske arbeidsformer i lærerutdanningene
Brekke, Borghild; Willbergh, Ilmi (Journal article; Peer reviewed, 2017) -
‘Sociability before individuality’: lesson structure in lower secondary classrooms
Willbergh, Ilmi; Aasebø, Turid Skarre (Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Teaching in the age of accountability: Restrained by school culture?
Aasebø, Turid Skarre; Midtsundstad, Jorunn H.; Willbergh, Ilmi (Journal article; Peer reviewed, 2015) -
The problems of ‘competence’ and alternatives from the Scandinavian perspective of Bildung
Willbergh, Ilmi (Journal article; Peer reviewed, 2015) -
The representation of reality in teaching: A 'mimetic didactic' perspective on examples in plenary talk
Willbergh, Ilmi (Journal article; Peer reviewed, 2016)