Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAndresen, Kenneth
dc.contributor.authorVårøy, Iselin With
dc.date.accessioned2024-07-27T16:23:43Z
dc.date.available2024-07-27T16:23:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uia:inspera:222050862:120178787
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3143477
dc.description.abstractTema for denne masteroppgaven er Agder Røde Kors sin krisekommunikasjon eksternt og internt under en leteaksjon i Lindesnes høsten 2024. Leteaksjonen ble en av de største i Norge i nyere tid, og flere hundre frivillige stilte opp for å lete etter syv år gamle Torjus som kom bort fra familien sin. Leteaksjonen foregikk over tre dager, og både lokale og nasjonale medier dekket leteaksjonen. Agder Røde Kors stilte derfor opp med egen pressevakt under hendelsen. For å belyse temaet har jeg intervjuet fire sentrale personer knyttet til krisekommunikasjon i Agder Røde Kors under leteaksjonen. Jeg har også foretatt en kronologisk gjennomgang av hendelsesforløpet de tre dagene krisen pågikk for bedre å belyse den eksterne og interne kommunikasjonen. For å strukturere funnene fra intervjuene har jeg kodet og analysert funnene. Hovedfunnene i denne masteroppgaven er at Agder Røde Kors under leteaksjonen høsten 2023 var svært synlige i norske medier, men at det ikke var noen klare planer eller retningslinjer for hvordan en slike krise skulle håndteres når det gjaldt kommunikasjon eksternt.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleHvordan planlegge for en krise og håndtere kommunikasjonen når den oppstår
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel