Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAas, Tor Helge
dc.contributor.authorJönsson, Elin
dc.date.accessioned2023-07-21T16:24:00Z
dc.date.available2023-07-21T16:24:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uia:inspera:148325174:34451207
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3080741
dc.description.abstractDenne studien utforsker hvordan organisatorisk innovasjonstrening kan foregå, i lys av ambideksteritetsutfordringen og organisasjonskultur. Ved å kombinere teoretiske antakelser og empiriske mønster belyser studien kompleksiteten av læring. Gjennom en kontrasterende flercasestudie analyseres 5 organisasjoners tilnærming til innovasjonstrening. Funnene gir innsikt i hvordan ulik organisering av innovasjonsaktivitet kan påvirke utforming av tiltak, samt hvordan innovasjonskultur kan tilrettelegge for læringsaktivitet. Det viser seg å foreligge høyere prioritet av formell og uformell innovasjonstrening i strukturelt ambidekstre organisasjoner. Samt lavere generelt fokus på innovasjonstrening i kontekstuelt ambidekstre organisasjoner, hvor medarbeidere primært lærer uformelt. Det fremstår videre som at innovasjonskultur preget av fleksibilitet kan tilrettelegge for innovasjonstrening. Studiens proposisjoner foreslår ulike steg for å utforme læringsprogram som kan heve innovasjonskompetanse. Funnene kan være nyttige for organisasjoner som ønsker å utvikle medarbeideres innovative kompetanse, og dermed heve sin innovasjonsevne. Studien bidrar til teori og praksis, ved å belyse ulike tilnærminger til innovasjonstrening.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleInnovasjonstrening i lys av ambideksteritetsutfordringen: En kontrasterende flercasestudie av hvordan innovasjonsstrategi og organisasjonskultur påvirker utforming av læringstiltak.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel