dc.contributor.advisor | Sahlander, Fredrik | |
dc.contributor.author | Bjerkeli, Sondre Evora Jessen | |
dc.date.accessioned | 2023-06-29T16:24:53Z | |
dc.date.available | 2023-06-29T16:24:53Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.uia:inspera:143762467:43272672 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3074535 | |
dc.description.abstract | Gjennom aksjonsforskning undersøker denne masteroppgaven hvordan trekkspilleren Bjørn Petter Tøsses didaktikk kan benyttes og utvikles for å lære ulike elever å improvisere innenfor stilarten trakisk bryllupsmusikk. Undersøkelsen er todelt og starter med at forfatteren selv går i lære hos Tøsse for å både lære å improvisere i stilen og undersøke Tøsses didaktikk. Videre blir didaktikken tilpasset til tre ulike gitar- og bass-elever på universitetsnivå som forfatteren underviser. Oppgaven baserer seg på intervjuer av Tøsse og elevene, og deltakende observasjon gjennom undervisningens to deler. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | | |
dc.publisher | University of Agder | |
dc.title | Improvisasjon i fremmed landskap: En undersøkelse av didaktikk for improvisasjon i trakisk bryllupsmusikk | |
dc.type | Master thesis | |