Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorPer Elias Drabløs
dc.contributor.authorMikkel Andreas Granrud
dc.date.accessioned2022-09-21T16:24:59Z
dc.date.available2022-09-21T16:24:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:107835828:2300127
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3020397
dc.description.abstractProblemstillingen til denne masteroppgaven var som følger: Hva har vi lært om nedstengningen og smittevernstiltakenes påvirkning av musikk og instrumentalundervisning hos konservatorier under koronapandemien? Metoden som ble benyttet i denne oppgaven er litteraturstudien, som går ut på at innsamlet forskningslitteratur danner datagrunnlaget. Til denne oppgaven ble det samlet inn 5 slike artikler, og disse ble så presentert og deretter sammenlignet og analysert. Resultatene viste at det under koronapandemien var utfordringer knyttet til avstandsbasert undervisning. Problemer med teknologi, opplæring, sosiale forhold og øvingsforhold var punkter som gikk igjen. På den annen side ble det også trukket frem fordeler som utvikling av digitale ferdigheter, fremtidige muligheter med fjernundervisning samt bedre muligheter for disponering av tid hos studentene. Konklusjonen ble at konservatoriene må forberede seg på at en lignende situasjon kan oppstå igjen i fremtiden og at musikk- og instrumentalundervisning må kunne tilpasses teknologiske løsninger og fjernundervisning.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleKoronapandemi og konservatorier: En litteraturstudie om nedstengningen og smittevernstiltakenes påvirkning av musikk og instrumentalundervisning i konservatorieutdanning.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel