Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAndresen, Kenneth
dc.contributor.authorBjornes, Esben Nordli
dc.date.accessioned2022-07-14T16:23:19Z
dc.date.available2022-07-14T16:23:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:109993865:22860261
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005511
dc.description.abstractI denne oppgaven har jeg jobbet med problemstillingen: ‘’Hvordan opplevde studentene ved UiA kommunikasjonen fra universitetet relatert til Covid-19?’’. For å undersøke dette gjennomførte jeg en case-studie av interessentene tilhørende UiA. I forskningen på dette, brukte jeg en kombinert metode, bestående av en kvantitativ spørreundersøkelse, og kvalitative dybdeintervjuer. Spørreundersøkelsen ble delt ut til studenter og ansatte ved UiA, dybdeintervjuene ble gjort med fire studenter ved UiA. Teorien i oppgaven bygger hovedsakelig på krisekommunikasjon, internkommunikasjon og omdømmeteori. Teoretikere som Timothy Coombs, Vincent Covello, Randall Hyer og Bente Erlien er blant de sentrale teoretikerne brukt i oppgaven. Hovedfunnene i denne oppgaven viser til at UiA gjør mye bra innenfor krisekommunikasjon. Det kan også se ut til at de lærte av, og forbedret seg, under Covid-19 pandemien. Samtidig viser jeg til noen områder hvor UiA fortsatt har forbedringspotensial, som i bruk av forskjellige kommunikasjonsplattformer, og raskere kommunikasjon.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleKorona og kommunikasjon ved UiA
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel