Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAndresen, Kenneth
dc.contributor.authorKrogstad, Lars Lægreid
dc.date.accessioned2022-07-12T16:23:18Z
dc.date.available2022-07-12T16:23:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:109993865:22436260
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3004765
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractFormålet med denne oppgaven er å undersøke hvordan Saas-bedrifter som SmartOrg bruker digital markedsføring. Problemstillingen lyder slik; Hvordan bruker SaaS-bedriften SmartOrg digital markedsføring? Og med forskningsspørsmålene; Hvilket engasjement viser mottakerne til markedsføring på SmartOrg sine sosiale mediekanaler? Hvordan bruker SaaS-bedriften SmartOrg Google reklamering for å få målgruppen sin over til kundeportalen? Grunnlaget for å svare på både problemstilling og forskningsspørsmål er et forskningsdesign som er av type triangulert, en kvantitativ og en kvalitativ analyse. Den kvantitative analysen tar for seg data innhentet fra Google Analytics der det kategoriseres og gir en oversikt over de måtene mottakere går fra annonse til innhold. Den kvalitative analysen har et utvalg på tre sosiale medieinnlegg fra SmartOrgs Facebook og LinkedIn. Her tolkes det i en retorisk tilnærming og det sees og drøftes ut ifra retorisk teori. Funnene fra analysen tar seg så over til drøftingen der det anvendes analytiske funn med teori som omdømme og hermeneutikk. Undersøkelsene mine viser til at SmartOrg bruker flere verktøy for å utføre digital markedsføring med spesiell tanke på betalt innhold. Det vises i denne oppgaven gjennom analyse og drøfting at betalt innhold ikke alltid er den beste veien å gå, siden man må ha godt innhold som engasjerer mottakerne på flere plattformer enn bare nettsiden. Funnene i den retoriske analysen tyder på at samspillet mellom de tre retoriske appellformene etos, patos og logos er sentrale for å oppnå et godt engasjement på sosiale medier.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleMarkedsføringens digitale verktøykasse
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel