Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHaugland, Siri Håvås
dc.contributor.advisorAndersen, Ander Johan Wickstrøm
dc.contributor.advisorJohansen, Venke Frederike
dc.contributor.authorLund, Janne
dc.date.accessioned2022-06-13T21:14:05Z
dc.date.available2022-06-13T21:14:05Z
dc.date.created2022-06-10T12:15:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationLund, J. (2022). Hverdag og verden er unge jenters psyke. En kontekstualisert forståelse av psykososiale helseplager blant unge jenter [PhD. thesis]. University of Agder.en_US
dc.identifier.isbn978-82-8427-076-0
dc.identifier.issn1504-9272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2998586
dc.description.abstractPsychosocial health among girls implies that girls’ perception of themselves is related to both their close surroundings and their more distant surroundings. Selfreported mental health problems among adolescents have increased and this is specifically evident for girls. Challenges related to mental health have received great emphasis throughout recent years in research, media and preventive mental health work. Regarding these issues, it is relevant to seek a contextualized understanding that explores the psychosocial health connected to everyday life and to broader societal structures among young girls.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Agderen_US
dc.relation.ispartofseriesDoctoral Dissertations at the University of Agder; no. 366
dc.relation.haspartPaper I: Lund, J., Andersen, A. J., & Haugland, S. H. (2019). The social gradient in stress and depressive symptoms among adolescent girls : A systematic review and narrative synthesis. Norsk Epidemiologi, 28(1-2), 27-37. https://doi.org/10.5324/nje.v28i1-2.3048. Published version. Full-text is available in AURA as a separate file: https://hdl.handle.net/11250/2648398.en_US
dc.relation.haspartPaper II: Lund, J., Madsen, O. J., & Haugland, S. H. (2021). Å gjøre "det som er liksom planen da" - en kvalitativ intervjustudie av skolestress blant unge jenter som et strukturelt problem. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, 7, 255-268. https://doi.org/10.23865/ntpk.v7.2801. Published version. Full-text is available in AURA as a separate file: .en_US
dc.relation.haspartPaper III: Lund, J., Madsen, O. J., Haugland, S. & Andersen A. J. W. (Forthcoming). Unngåelse som mestringsarbeid – en kvalitativ studie av jenters håndtering av sosiale utfordringer i skolen. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. Submitted version. Full-text is not available in AURA as a separate file.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleHverdag og verden er unge jenters psyke. En kontekstualisert forståelse av psykososiale helseplager blant unge jenteren_US
dc.typeDoctoral thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2022 Janne Lunden_US
dc.subject.nsiVDP::Medisinske Fag: 700en_US
dc.source.pagenumber269en_US
dc.source.issue366en_US
dc.identifier.cristin2030774


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal