Spiller mennesker og systemer på lag i norsk høyere utdanning? En kvalitativ studie av kvalitetsarbeidet ved Universitetet i Agder
dc.contributor.advisor | Rómulo Pinheiro | |
dc.contributor.author | Tina McDougall | |
dc.date.accessioned | 2022-04-20T16:24:03Z | |
dc.date.available | 2022-04-20T16:24:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier | no.uia:inspera:95875995:10812494 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2991762 | |
dc.description.abstract | Systematisk kvalitetsarbeid i høyere utdanning er blitt mer og mer etablert de siste tiårene. Dette skyldes forventninger fra nasjonalt og internasjonalt hold gjennom Bolognaerklæringen og Kvalitetsreformen, samt et kontinuerlig fokus på kvalitet. Videre er kvalitetssystemer lovpålagt for alle norske universiteter, og det er satte krav for systematisk kvalitetsarbeid (Studiekvalitetsforskriften, 2010). I lys av dette er kvalitetsarbeid et sentralt område for universitetssektoren, og arbeidet med | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | ||
dc.publisher | University of Agder | |
dc.title | Spiller mennesker og systemer på lag i norsk høyere utdanning? En kvalitativ studie av kvalitetsarbeidet ved Universitetet i Agder | |
dc.type | Master thesis |