Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEsperaas, Mary-Ann
dc.date.accessioned2021-11-01T08:39:50Z
dc.date.available2021-11-01T08:39:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationEsperaas, M. (2021) «Barn trenger åpenhet» : En kvalitativ undersøkelse om hvilke opplevelser helsesykepleier i skolen har med å følge opp barn som pårørende (Master's thesis). University of Agder, Grimstad.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2826735
dc.descriptionMaster's thesis in Psychosocial health (ME504)en_US
dc.description.abstractProsjektets bakgrunn Barn som lever med syke foreldre kan ha behov for informasjon og tilrettelegging. Helsesykepleier i skolen har en viktig rollefor å ivareta barn som pårørende, men det fordrer at de har informasjon om at foreldre lever med sykdom. Forskning viser at samarbeid rundt barn som pårørende kan være mangelfull, noe denne oppgavens funn også viser. Hensikt og problemstilling For å sikre god oppfølging av barn som pårørende er relasjon og trygghet en viktig faktor. Jeg ønsket å se på hvordan helsesykepleiere i skolen opplevde det å følge opp barn som pårørende. Problemstillingen ble derfor: Hvilke opplevelser har helsesykepleier i skolen med å følge opp barn som pårørende? […] Konklusjon Manglende samarbeid mellom skole og hjem, og skole og andre tjenester hindrer at helsesykepleier får informasjon om at barn lever med sykdom i familien. Barnas rettigheter kan i så måte sies å ikke være ivaretatt. For å imøtekomme barnas rettigheter vil det kreve et tydeligere samarbeid på alle nivåer, med barnets beste i fokus. Nøkkelord Barn som pårørende, helsesykepleier, barneansvarlig, Barnekonvensjonen, helsefremmende, fenomenologisk.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Agderen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectME504en_US
dc.title«Barn trenger åpenhet» : En kvalitativ undersøkelse om hvilke opplevelser helsesykepleier i skolen har med å følge opp barn som pårørendeen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holder© 2021Mary-Ann Esperaasen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260en_US
dc.subject.nsiVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800en_US
dc.source.pagenumber70en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal