dc.contributor.author | Drange, Eli-Marie Danbolt | |
dc.date.accessioned | 2015-01-08T08:53:28Z | |
dc.date.available | 2015-01-08T08:53:28Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Drange, E.-M. D. (2014). Hvordan kan teknologi skape nye undervisnings- og læringsmåter i fremmedspråksundervisningen fram mot 2030? Acta Didactica Norge, 8(2), 1-14. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1504-9922 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/273730 | |
dc.description | Published version of an article in the journal: Acta Didactica Norge. Also available from the publisher at: http://adno.no/index.php/adno/article/view/358/393 Open Access | nb_NO |
dc.description.abstract | I denne artikkelen drøfter jeg hvordan teknologi kan skape nye undervisnings- og læringsmåter i fremmedspråksundervisningen fram mot 2030. Jeg starter med å skissere et mulig framtidsscenario i form av et blogginnlegg skrevet av en 15 åring i året 2030. Videre i artikkelen tar jeg utgangspunkt i dette framtids-scenarioet og sammenligner det med dagens situasjon, i tillegg til at jeg drøfter hva som må til for at scenarioet kan oppfylles. Læreren spiller en nøkkelrolle i utviklingen av nye undervisnings- og læringsmåter, og det er først når læreren integrerer teknologien i sin undervisning at nye praksiser oppstår. Jeg viser noen konkrete eksempler på bruk av teknologi på nye måter, samt refleksjon rundt utviklingen framover. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Acta Didactica Norge | nb_NO |
dc.title | Hvordan kan teknologi skape nye undervisnings- og læringsmåter i fremmedspråksundervisningen fram mot 2030? | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Linguistics: 010::General linguistics and phonetics: 011 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 1-14 | nb_NO |
dc.source.volume | 8 | nb_NO |
dc.source.journal | Acta Didactica Norge | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |