Browsing Administration by Subject "Samfunnsfagdidaktikk"
Now showing items 1-3 of 3
-
Barns tilgang til erfaringer som er relevante for samfunnsfag: En analyse av kontinuitet og progresjon i planverket forsmåskole og barnehage
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Praktiske erfaringer er en viktig kilde til sakkunnskap i samfunnsfag på småskoletrinnet. 97 prosent av elevene har 2–5 års barnehageerfaring når de begynner på skolen, og innholdet i barnehagehverdagen har betydning for ... -
”Formalistisk obskurantisme”? Forsøk på dechiffrering av læreplanen i samfunnsfag
(Journal article; Peer reviewed, 2021)I 2020 trådte det nye læreplanverket, Kunnskapsløftet 2020, i kraft i norsk skole. I artikkelen har vi valgt samfunnsfaget i ungdomsskolen som eksempelstudium. Vi presenterer en detaljert, empirinær analyse av forholdet ... -
Mangelfull opplæring i grunnleggende skriveferdigheter - en studie av barnehagelæreres forkunnskaper for argumenterende skriving i samfunnsfag
(Journal article; Peer reviewed, 2017)