Blar i Master's theses in Teacher Education, 5-year programme på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330"
Viser treff 1-6 av 6
-
Ballerfaring på mellomtrinnet : En kvalitativ studie om elevers erfaringer av ballspillundervisning i kroppsøving på mellomtrinnet
(Master thesis, 2019)The purpose of this master thesis is to map how pupils who have limited experience with ball games in their spare time,experience the teaching in physical education.This is done by first examining theory that can be used ... -
Elevers erfaringer med vurderingspraksis i kroppsøvingsfaget : En kvalitativ studie av idrettsaktive og ikke- idrettsaktive ungdommer
(Master thesis, 2017)The purpose of this study is to create a better understanding of how students experience and understand being assessed in the subject of physical education. The study was focused specifically on the comparison of athletically ... -
Formålet med kroppsøvingsfaget : Fremkomsten av diskurser innen norsk kroppsøving: En kvantitativ tverrsnittstudie
(Master thesis, 2018)Background and purpose: The purpose of physical education is a highly discussed theme today, mostly because of the unclear core of the subject. This study aims to investigate the emergence of the health-discourse, the ... -
Oppnår vi formålet med kroppsøvingsfaget? : En retrospektiv undersøkelse om kroppsøvingsfagets betydning for fysisk aktivitet i voksen alder
(Master thesis, 2017)Bakgrunn: Forskning viser en nedgang i fysisk aktivitetsnivå fra skole- til voksenalder (Folkehelseinstituttet, 2015; Larouce, Laurencelle, Shephard og Trudeau, 2008). Dette står noe i konkrast til hovedformålet til ... -
Sammenhengen mellom selvhandikapping, frykt for å feile og mestringstro i kroppsøving : En kvantitativ undersøkelse blant ungdomsskoleelever på Vestlandet og Sørlandet
(Master thesis, 2019)The purpose of this study was to gain more knowledge about the concepts of self-handicapping, self-efficacy and fear of failure in physical education, and also to investigate potential variation when it comes to school ... -
Vurdering i kroppsøving – en stor utfordring! : Hvordan erfarer lærere og elever i ungdomsskolen elevvurdering, og hvilke vurderingskulturer ligger til grunn i vurderingen?
(Master thesis, 2017)The purpose of my study has been to uncover a “potential” dilemma in the assessment practice in physical education, by the fact that physical education teachers design their "own" criteria and learning objectives based ...