• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Nordic and Media Studies
  • Master's theses in Social Communication
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Nordic and Media Studies
  • Master's theses in Social Communication
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Avhengighet og skepsis : det kompliserte forholdet mellom journalister og kommunikasjonsrådgivere på Sørlandet

Johansen, Kjetil Vataker
Master thesis
Thumbnail
View/Open
KOM500 2014 vår masteroppgave Kjetil Johansen.pdf (2.681Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/221260
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master's theses in Social Communication [197]
Abstract
Denne oppgaven tar for seg forholdet mellom journalister og kommunikasjonsrådgivere på Sørlandet. Analysen er todelt. Den første delen ser på hvordan statusen mellom de to yrkene er i dag. Den andre delen ser på hvilke endringer som har funnet sted i forholdet siden 2008. Oppgaven benytter triangulering som forskningsmetode. Det er foretatt to kvantitative spørreundersøkelser, der den ene er besvart av journalister på Sørlandet og den andre er besvart av kommunikasjonsrådgivere på Sørlandet. I tillegg er det gjennomført noen få kvalitative intervjuer for å gi utfyllende informasjon til de kvantitative dataene. Et sentralt datamateriale og referansepunkt i oppgaven er resultatene fra samme spørreundersøkelser gjort i 2008. Disse dataene har gjort det mulig å sammenlikne forholdet mellom journalistene og kommunikasjonsrådgiverne på Sørlandet i 2008 med situasjonen slik den er i dag. Det har derfor vært mulig å se hvilke holdningsendringer som har funnet sted på de seks årene som har gått. Analysen viser at det er tette bånd mellom journalistene og kommunikasjonsrådgiverne på Sørlandet, og at journalistene er svært skeptisk til kommunikasjonsbransjen og materialet de leverer til redaksjonene. Den sammenliknende undersøkelsen viser at båndene mellom de to yrkene har blitt tettere siden 2008, og at journalistenes skepsis til kommunikasjonsrådgivere har blitt større.
Description
Masteroppgave i samfunnskommunikasjon – Universitetet i Agder 2014
Publisher
Universitet i Agder / University of Agder

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit