Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHøy-Petersen, Linda
dc.date.accessioned2014-04-02T11:07:20Z
dc.date.available2014-04-02T11:07:20Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/193588
dc.descriptionMasteroppgave i samfunnskommunikasjon- Universitetet i Agder 2013nb_NO
dc.description.abstractFormålet med denne oppgaven er å belyse hvordan Hennig-Olsen Is arbeider med omdømme på Facebook. Oppgaven skal gjennom et kvalitativt forskningsarbeid studere funn i lys av omdømmeteorien ”The Roots of Fame”. Oppgaven har benyttet seg av en triangulering av metoder der data fra både kvalitativt intervju og tekstanalyse blir drøftet og analysert. Funnene er hovedsakelig kategorisert ut i fra de fem stjerneelementene til ”The Roots of Fame”: synlighet, åpenhet, distinkthet, konsekventhet og autentisitet. Det som fremgår i undersøkelsen er at Hennig-Olsen Is ikke er bevisst på de mulighetene og begrensningene Facebook har. Uten konkrete strategier for omdømmearbeid på Facebook utsetter Hennig-Olsen Is omdømmet sitt for risiko. Bedriften gjør likevel en del tiltak for å bedre sitt omdømme på Facebook. Til tross for at flere tiltak kan knyttes opp i mot suksesskriteriene til Fombrun og van Riel (2004), har Hennig-Olsen Is fremdeles et stort forbedringspotensial når det kommer til omdømmebygging på Facebooknb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetet i Agder; University of Agdernb_NO
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Kulturvitenskap: 060::Nordisk kulturvitenskap: 061nb_NO
dc.subject.classificationKOM 500
dc.titleOmdømmebygging på Facebook : Hennig-Olsen Is som casenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber69 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel