dc.contributor.author | Høy-Petersen, Linda | |
dc.date.accessioned | 2014-04-02T11:07:20Z | |
dc.date.available | 2014-04-02T11:07:20Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/193588 | |
dc.description | Masteroppgave i samfunnskommunikasjon- Universitetet i Agder 2013 | nb_NO |
dc.description.abstract | Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan Hennig-Olsen Is arbeider med omdømme
på Facebook. Oppgaven skal gjennom et kvalitativt forskningsarbeid studere funn i lys av
omdømmeteorien ”The Roots of Fame”.
Oppgaven har benyttet seg av en triangulering av metoder der data fra både kvalitativt
intervju og tekstanalyse blir drøftet og analysert. Funnene er hovedsakelig kategorisert ut i fra
de fem stjerneelementene til ”The Roots of Fame”: synlighet, åpenhet, distinkthet,
konsekventhet og autentisitet.
Det som fremgår i undersøkelsen er at Hennig-Olsen Is ikke er bevisst på de mulighetene og
begrensningene Facebook har. Uten konkrete strategier for omdømmearbeid på Facebook
utsetter Hennig-Olsen Is omdømmet sitt for risiko. Bedriften gjør likevel en del tiltak for å
bedre sitt omdømme på Facebook. Til tross for at flere tiltak kan knyttes opp i mot
suksesskriteriene til Fombrun og van Riel (2004), har Hennig-Olsen Is fremdeles et stort
forbedringspotensial når det kommer til omdømmebygging på Facebook | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Universitetet i Agder; University of Agder | nb_NO |
dc.subject | VDP::Humaniora: 000::Kulturvitenskap: 060::Nordisk kulturvitenskap: 061 | nb_NO |
dc.subject.classification | KOM 500 | |
dc.title | Omdømmebygging på Facebook : Hennig-Olsen Is som case | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 69 s. | nb_NO |