Blar i Faculty of Social Sciences på tidsskrift "Nordidactica"
Viser treff 1-4 av 4
-
Begynneropplæring og nivåspesifikk samfunnsfag- og KRLE-didaktikk for småskoletrinnet
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Fagdidaktikk for samfunnsfag og KRLE på småskoletrinnet er artikkelens tema. Fra 2017 er norske grunnskolelærerutdanninger utvidet til masterløp og «begynneropplæring» gjort til nøkkelbegrep for 1-7. trinn. Artikkelens ... -
Education for sustainable development in social studies: A scoping review of results from Scandinavian educational research
(Peer reviewed; Journal article, 2022)In recent years, education for sustainable development (ESD) has been given increased attention, not only in the science and geography subjects, but all through the curricula. In the Norwegian context, ESD is implemented ... -
Hva, hvordan, hvorfor? En studie av norske lærere og elevers erfaringer med lekser i samfunnsfag
(Peer reviewed; Journal article, 2020)The issue of homework is highly debated in both Norwegian and international context. The effect of homework is disputed among researchers. Some argue that students achieve increased learning outcomes from spending time on ... -
Like barn leker best? Ungdomsskoleelevers holdninger til religiøse og verdiorienterte symboler
(Journal article; Peer reviewed, 2019)