Blar i Publikasjoner fra CRIStin på tidsskrift "Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis"
Viser treff 1-5 av 5
-
Gården som arena for tilpasset opplæring: Erfaringer med gård–skole-tilbud i et inkluderingsperspektiv
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Tilpasset opplæring på gårdsbruk én eller flere dager i uken er et tilbud til enkelte elever på ungdomstrinnet som har vansker med å nyttiggjøre seg ordinær opplæring i klassen. I lys av teori om inkludering har vi undersøkt ... -
How Do Pre-Service Teachers Understand and Experience Participation in Teacher Education?
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Teacher education (TED) alone cannot save democracy, but it can prepare teachers to teach their pupils about, for and through democracy. One of the crucial preconditions for teachers who work in a democratic society is the ... -
Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå - muligheter og utfordringer
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Nye læreres erfaringer med skolen som organisasjon
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Unngåelse som mestringsarbeid. En kvalitativ studie av jenters håndtering av sosiale utfordringer i skolen
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Mestring er et etablert begrep i arbeidet med å forebygge psykisk uhelse for ungdom. I 2020 kom mestring inn i læreplanen for grunnskolen gjennom det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring. For å forstå mestring ...