Blar i Doctoral Dissertations på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 1-10 av 10
-
Arbeidskrav i lærerutdanninger. En studie av muntlige arbeidskrav som didaktisk vurderingspraksis
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 301, Doctoral thesis, 2020)Arbeidskrav er ulike oppgaver eller prøver underveis i et emne som studenter må bestå for å kunne gå opp til eksamen. Slike krav har fått mer oppmerksomhet i undervisningen ved høyere utdanning, særlig etter Kvalitetsreformen ... -
Innovating examinations in teacher education
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 337, Doctoral thesis, 2021)Lærerutdanning er en av de mest betydningsfulle utdanningene i verden. Det legges mye ressurser i utvikling og innovasjon for at denne skal fungere best mulig, både nasjonalt og internasjonalt. Likevel er det noen ... -
Institutionalized Resistance? Public School Responses to Contradictory Institutional Logics
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 343, Doctoral thesis, 2021)This doctoral thesis is an organizational study that explores the institutional and organizational issues behind education inequality in Indonesia that has been perceived as taken-for-granted. By examining a case in which ... -
Materiell-kollektiv praksis. En tilnærming til fagdidaktikk for kunst og håndverk utviklet i veveprosjektet : Veve i åpne dører
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 322, Doctoral thesis, 2021)This study inquires into the potential of a material-collective practice as a pedagogical approach for a world-centred arts and crafts education. It challenges the Norwegian individually centred education policy with its ... -
Medvirkning i møter om individuell opplæringsplan fra elever med lærevansker : En kvalitativ intervjustudie
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 304, Doctoral thesis, 2020)This research examines the following question: What can students’, parents’ and form teachers’ experiences of communication in individual subject curriculum (ISC) meetings tell us about student opportunities for participating ... -
Mellom balanse og ubalanse. En studie av utviklingen av de nyutdannedes perspektiver på lærerarbeid i overgangen fra utdanning til arbeid
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Agder; nr. 249, Doctoral thesis, 2019) -
Opportunities and Challenges when Students Work with Vocationally Connected Mathematics Tasks
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 309, Doctoral thesis, 2021)Students in vocational education in Norway take a compulsory mathematics course in the first year of their programme. This course offers opportunities for engaging with mathematics which can be highly relevant to practice ... -
Partnerskap i lærerutdanningene En studie av praksislærere som lærerutdannere på universitetet
(Doctoral dissertations at University of Agder; no. 438, Doctoral thesis, 2023)Den overordnede hensikten med avhandlingen var å undersøke hvordan lærerutdanningene kan styrkes i et partnerskap mellom lærerutdannere på universitetet og i skolen. En sentral aktør i lærerutdanningene er praksislærerne ... -
Speech as a writing tool : An exploratory study of speech-to-text technology in lower secondary education
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 450, Doctoral thesis, 2024)The aim of this project is to explore the potential of STT as a writing tool for lower secondary education pupils with writing difficulties. The project comprises three studies. Study 1 is a scoping review of empirical ... -
The lifeworld of Nepalese teachers : Ideals, beliefs and agency
(Doctoral dissertations at University of Agder; no. 194, Doctoral thesis, 2018)This study investigates aspects of Nepalese teachers’ lives and work through the portrayals of 12 teachers that are situated within their historical context by enquiring into why stories were told in particular ways at ...