Blar i Department of Religion, Philosophy and History på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 1-7 av 7
-
Fagfornyelsens tre tverrfaglige temaer – bakgrunn, prosess og begrunnelser
(Master thesis, 2021) -
Kristne barnehager
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Mot en kontekstuell forståelse av fordomsbegrepet.
(Chapter, 2021)Psykologiske, samfunnsvitenskapelige og humanistiske fagtradisjoner forstår begrepet fordom ulikt, noe som får betydning for hvilke handlinger som blir foreslått for å motarbeide fordommer. Vi argumenterer for at fordommer ... -
Multimodalitet i dagens KRLE3-lærebøker : En lærebokanalyse av KRLE-lærebøkers sammensatte tekster om buddhismen og elevers kognitive og kulturelle forståelse
(Master thesis, 2017)Denne masteroppgaven har hatt som mål å kartlegge KRLE-læreverk som finnes på markedet i dag og deres bruk av multimodalitet for å presentere buddhismen og utvalgte læremål fra buddhismen. Jeg har også analysert og ... -
Religious Education in Secularist Kindergartens? Pedagogical Leaders on Religion in Norwegian ECEC
(Peer reviewed; Journal article, 2022)According to the legal framework, religion forms a certain part of Norwegian early childhood education in publicly owned kindergartens. As the only Scandinavian country where this is the case, the object clause (statement ...